ISSN 1336-6491 | Online: 3703 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Priehrada Les království, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Priehrada Les království - Bod záujmu

Vodná nádrž Les Království je údolná priehradná nádrž na rieke Labe ležiaca pri samote Tešnov 4 km proti prúdu od mesta Dvůr Králové nad Labem, v úzkom údolí, ktoré prechádza Kocléřovským chrbátom. Na ľavom brehu ju lemuje rozsiahly lesný komplex Kráľovstvo, zvyšok starého hraničného lesa, po ktorom získala priehrada svoje meno.

Priehrada je v českých pomeroch neobvyklá svojim vysoko estetickým stavebným prevedením. V súčasnosti je vďaka svojej jedinečnosti vyhľadávaným cieľom turistov.

Po ničivej povodni z roku 1897, ktorá zasiahla údolie Labe až po Pardubice, bolo rozhodnuté o výstavbe dvoch vodných diel, ktoré by prívalové vody zadržali – Labskej (pri Špindlerovom Mlýne) a Tešnovskej (dnešná priehrada Les Kráľovstva). Podklady pre stavebný projekt začalo v roku 1903 pripravovať Technické oddelenie pre úpravu riek v Prahe vedené stavebným radom Ing. Josefom Plickom. Stavba prebiehala v rokoch 1910 – 1920 (zdržanie spôsobila prvá svetová vojna). Stavebnú časť vykonala firma J. V. Velflík a strojné zariadenie dodala firma Fanta a Jireš (obe spoločnosti taktiež z Prahy). Náklady na stavbu priehrady boli 4,7 miliónov rakúskych korún. Po dokončení výstavby to bola najväčšia vodná nádrž vo vtedajšom Česko­-Slovensku.

Fotogaléria:

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

17.09.2021 - Awia

Priehrada Les království - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Severočeský
Typ:Baňa
Pridal:Awia 18.09.2021 (08:04)
Poloha:N 50.458 E 15.769
Približná poloha:nie
Čitatelia:8103
Nadmorská výška:367.5 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Vodní nádrž Les Království

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Roadracing okruh Hořice - 300 zatáček Gustava Havla a Česká Tourist Trophy, ČeskoOkruh12.8 km JZ
2.Pevnosť Jozefov - podzemné chodby, ČeskoZaujímavosť17.7 km JV
3.Ubytování, Horní Kostelec, ČeskoPenzión25.4 km V
4.Adršpašsko-teplické skaly, ČeskoPrírodný úkaz30.5 km SV
5.Penzion Čtyřlístek, Teplice nad Metují, ČeskoPenzión31.2 km SV
6.Pevnosť Dobrošov, ČeskoZaujímavosť31.3 km V
7.Prachovské skály, ČeskoPrírodný úkaz34.3 km Z
8.Motomúzeum Borek pod Troskami, ČeskoMúzeum39.0 km Z
9.Mumlavský vodopád, ČeskoPrírodný úkaz41.2 km SZ
10.Zámecký pivovar Dětenice, ČeskoReštaurácia43.6 km Z
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »