Anketa:
Penzión HAFLINGER, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Penzión HAFLINGER sa nachádza v Ľúbej 9 km od hlavného ťahu na Šťúrovo. Názov tohto Penziónu v Ľúbej dostal po plemene Haflinger, kde sa začalo na Slovensku s chovom týchto nenáročných koní.
Penzión stojí na najvyššom bode v Ľúbej čo zaručuje krásny výhľad na okolie. Históriu Ostrihomu dopĺňa Bazilika ,je to jedno z najnavštevovanejších miest cudzincami , odporúčame navštíviť Kresťanské múzeum, Hradné múzeum .Vinári si určite prídu na svoje vo vinárenskej pivnici na zámku v Belej, kde odporúčame navštíviť aj miestnu kulinársku reštauráciu. V príprave je aj 18 jamkové Golfové ihrisko na zámku v Belej. Turizmus a cykloturistika , ktorá sa tu vo veľkej miere využíva je orientovaný práve pre školy v prírode , letné Tábory . Pre ostatných záujemcov sú pripravené Jazdecké kurzy, Jazykové a školiace kurzy, firemné akcie a oslavy. V blízkosti Penziónu sa nachádza Ranč s koňmi a rôznymi zvieratkami, kde sa robí drezúra a vystúpenia .Pohodu a relax si môžete vychutnať na Termálnom kúpalisku Vadaš v Šťúrove. Neprehliadnite aj tajomné zákutia povodia riek a rybníkov.
Články:
Detaily:
Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina: | Slovensko |
Región: | Nitriansky kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | certik 12.05.2009 (17:18) |
Poloha: | N 47.849 E 18.596 |
Približná poloha: | áno |
Čitatelia: | 14098 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Obec Luba
Mikroregión:
Mikroregión Dolné Pohronie a južná časť Podunajska,
Južný región
Adresa, Kontakt:
Objednávky pre záujemcov:
Tel. kontakt: 036 7586217 / 0911 79 43 43
E-mail: szalay@investcapital.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | MX trať Gbelce, Slovensko | Motokrosová trať | 5.8 km Z |
2. | Tank a pamätník Sovietskych vojakov, Pavlová, Slovensko | Pamiatka | 6.1 km SV |
3. | Reštaurácia Barus, Gbelce, Slovensko | Reštaurácia | 6.5 km Z |
4. | OKR KTM, Nána, Slovensko | Moto shop | 8.7 km JV |
5. | Termálne kúpalisko Vadaš, Štúrovo, Slovensko | Pláž | 10.4 km JV |
6. | Rozhľadňa nad Sikeničkou, Slovensko | Vyhliadka | 11.8 km SV |
7. | Ostrihom-Esztergom, Maďarsko | Mesto | 12.6 km JV |
8. | Vyhliadková veža Kravany n/Dunajom, Slovensko | Vyhliadka | 13.0 km JZ |
9. | MX trať Tokod - Ebszonybanya, Maďarsko | Motokrosová trať | 16.0 km J |
10. | Stará vahadlová studňa za dedinou Chľaba, Slovensko | Zaujímavosť | 18.3 km V |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!