ISSN 1336-6491 | Online: 1788 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (2)

Momchilgrad, Bulharsko - Bod záujmu - Ubytovanie

Momchilgrad

Hotelový komplex "mg" sa nachádza v krásnom rekreačnom parku pri Momchilgrad. Má 45 lôžok v dvoch budovách. Komplex má dobre vybavené konferenčné miestnosti, sú podmienky na recepcie a rautov. V letných mesiacoch hostia bazén a pool bar. Záhrada je veľmi krásna, dobre stavaný, veľmi zelený, veľmi dobre udržiavaný. K dispozícii je detské ihrisko s hojdačkami, preliezačkami, šmýkačkami, pôvodné kamenné postavy obľúbené postavičky z rozprávok. Blízkosť lesa a starého vlašské orechy priťahujú veveričky a datle, ktoré sa stali lákadlom pre návštevníkov. Zachovalá príroda spolu s komfortu, pohodlia vytvorili a diskrétne služby, čo umožňuje hosťom vychutnať pokoj a pohodu na tomto krásnom Rodopy regiónu.

Hotelový komplex "MG", je nepochybne jedným zo symbolov Momchilgrad. MG hotelový komplex sa nachádza necelé 2km od Momchilgrad Momchil vlka v parku. Kľúč poloha hotela ponúka kompletnú relaxáciu na čerstvom vzduchu a pokoja, obklopený prírodným parkom s krásnym výhľadom na údolie rieky Varbitsa. MG hotelový komplex sa nachádza 10 km od svätyne Tatul Orpheus, 25 km od Perperikon a neďaleko všetkých hlavných dopravných uzlov, spájajúcej mestá vo východnej Rhodopes. 100 metrov od areálu sa nachádza kaplnka svätého Ducha. Komplex bol kompletne zrekonštruovaný a jeho hostia si môžu vybrať z niekoľkých izieb s dvomi samostatnými lôžkami, izby s manželskou posteľou, krbom a / alebo klimatizácia, krb apartmány a / alebo klimatizáciu. Všetky izby sú štýlovo zariadené a poskytujú maximálny komfort a pohodu. Hotelový komplex v MG Momchilgrad ponúka vynikajúcu kuchyňu a špeciality bulharskej Rodopy originálnych receptúr v priestrannej reštaurácii s letnou terasou a hodovná siene. K dispozícii v areáli posilňovňa, sauna, vonkajší bazén, veľké detské ihrisko pre deti, konferenčná sála, parkovisko, bar pri bazéne, bezdrôtové pripojenie k internetu.

Momchilgrad

Fotogaléria:

20.03.2012 - BULGAR

Momchilgrad, Bulharsko - Bod záujmu

20.03.2012 - BULGAR

Momchilgrad, Bulharsko - Bod záujmu

20.03.2012 - BULGAR

Momchilgrad, Bulharsko - Bod záujmu

20.03.2012 - BULGAR

Momchilgrad, Bulharsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Bulharsko
Región:Rodopy
Typ:Hotel
Pridal:BULGAR 17.12.2011 (23:53)
Poloha:N 41.538 E 25.413
Približná poloha:nie
Čitatelia:8635
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Telefón
+359 3631 6034, +359 888 342641
Webové stránky
www.hijata-mg.com/

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Kamenná svadba, BulharskoPrírodný úkaz13.0 km S
2.Dyavolski most, BulharskoPamiatka26.5 km Z
3.Kamenné hríby, BulharskoPrírodný úkaz27.6 km S
4.Zlatograd, BulharskoMesto31.9 km JZ
5.Rodopy, BulharskoPrírodný úkaz46.0 km Z

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »