Anketa:
Motopárty Demon Proximum 665 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Motopárty Demon Proximum 665
Kedy: | 14.05.2022 09:30 až 15.05.2022 09:00 |
---|---|
Kde: | Mierová 64, 066 01 Humenné / Krasny Brod - Monastyr / Nova Kelča - Domaša ![]() |
Kto: | Peter (Sebastian333) vás pozýva |
Kontakt: | demon.proximum665@gmail.com |
Deň začneme o 9:30 , stretnutím na námestí v Humennom pri cukrárni Daysi . (www.google.sk/maps/place/Mierov%C3%A1+64,+066+01+Humenn... ) .
Na námestí bude na Vás čakať tradične , drobné občerstvenie ,aby ste sa posilnili . Súčasne sa bude konať zbierka hračiek pre detské domovy . O 11:00 odštartujeme kolónu spanilou jazdou námestím Humenného , smer Monastyr – Krásny Brod . V Monastyre sa opät občerstvíme . V chráme sa bude konať zádušná liturgia za Júliusa Gajdoša ( Ďusa ) . Po Liturgii a posvätení našich tátošov odštartujeme spanilou jazdou mestom Medzilaboriec cestu na Motopárty v areáli Penziónu Goral Nová Kelča na Domaši ( Kontakt na ubytovanie . FB – Milan Stengy . mob. 0905 185 833 ) .
Kde na Vás čakajú ,súťaže , tombola , a spoločná oslava 11 narodenín založenia klubu Demon Proximum 665 .
Téšíme sa Vás , na spoločné rozhovory a nové priateľstvá ????
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!