Anketa:
MM SR a SP CPM + MM SR Vintage RR Dolný Hričov - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - MM SR a SP CPM + MM SR Vintage RR Dolný Hričov
Kedy: | 24.06.2022 09:00 až 26.06.2022 19:00 |
---|---|
Kde: | Dolný Hričov ![]() |
Kto: | SMF vás pozýva |
Kontakt: | www.pretekyletisko.com/ |
Na letisku v Hričove sa v polovici júna bude jazdiť o body do nasledujúcich seriálov:
– Majstrovstvá Slovenskej republiky CPM v triedach 125 SP a SSP 300
– Slovakia Cup -600 ccm a +600 ccm
– Majstrovstvá a prebor Českej republiky na prírodných okruhoch AČR aj s triedami Klasik A+B (+side)
– Majstrovstvá a prebor Českej republiky na prírodných okruhoch CAMS aj s triedami Klasik
– Medzinárodný šampionát Alpe Adria Vintage
– Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky Vintage Road Racing
– Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky Vintage Sidecar Regularity
– Ducati Slovakia Cup
– Babetta Cup
– Jawa 50 Cup (v rokovaní)
REGISTRÁCIA
Na podujatie sa pretekári registrujú po vyplnení online prihlášky na tomto odkaze: www.roadracing.sk/ostatne/formular-zilina-dolny-hricov-.... Uzávierka prihlášok je stanovená na 17. 6. 2022 o 24.00 hod., t. z. 7 dní pred termínom začiatku konania podujatia. Dôležité upozornenie pre pretekárov z Českej republiky! Pokiaľ ste držiteľom oboch licencií, teda AČR aj CAMS (celoročných), prihlasujte sa a na mieste sa prezentujte výhradne s licenciou AČR! S licenciou AČR neprídete o body do seriálu CAMS a predídete komplikáciám pre vás aj pre organizátorov.
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!