Anketa:
9. Stretko ľadových medveďov 2025 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - 9. Stretko ľadových medveďov 2025
Kedy: | 25.01.2025 10:00 až 26.01.2025 19:00 |
---|---|
Kde: | MX trať BMT Brezno - Lúčky, Slovensko ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | motoride.sk/c/9815/registracia-9-stretko-ladovych-medve... |
Akcia je určená pre všetkých motorkárov bez ohľadu na typ a kubatúru motorky!
Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
Stretávame sa na nádhernom mieste v srdci Slovenska s výhľadom na Chopok. Máme tu zázemie, toalety, slamu pod stany, drevo na vatru, bufet, večer sviečkovú spomienku, tombolu a nechýba ani pretek pre zábavu na pripravenej trati.
Ale hlavne tu stretnete super ľudí a zažijete neskutočnú atmosféru pravého zimného moto stretnutia. Najvzdialenejší účastník sem merá cestu dlhšiu ako 500 km.
Uložte si tento dátum a príďte sa pozrieť. Bližšie info čoskoro v registračnom článku
Report: 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024
Video: Medvede to dokážu aj na blate - 8. stretko Ľadových Medveďov 2024, Brezno
Report: 7. Stretko ľadových medveďov 2023, Brezno - zimný zraz motorkárov
6. Stretko ľadových medveďov 2020, Brezno - zimný zraz motorkárov
Report: 5. Stretko ľadových medveďov 2019, Brezno - zimný zraz motorkárov
Video: Šialené, snehom zaviate 7. Stretko ľadových medveďov 2023, Areál BMT Brezno - Lúčky
Video: 6. Stretko ľadových medveďov 2020, Brezno 18. - 19. 1. 2020
Video: Reportáž TV Joj - 5. Stretko ľadových medveďov 2019 - Brezno
Video: 5. Stretko ľadových medveďov - krátky report zo zimného moto stretka
Miesto konania akcie:
MX trať BMT Brezno - LúčkyMapa:
Diskusia:

9. Stretko ľadových medveďov 2025
Aktuálne foto z areálu BMT Brezno. Podmienky sú skvelé a vyzerá to na pekné zimné a snehom pokryté stretko. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!