Anketa:
Budapest-Bratislava Rally 2015 - Enduro - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťEnduro - Budapest-Bratislava Rally 2015
Kedy: | 16.05.2015 10:00 až 17.05.2015 19:00 |
---|---|
Kde: | Budapest-Bratislava ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | www.budapest-bratislava.hu |
Zároveň je to orientačná súťaž s minimálnou asistenciou. Termín cezhraničnej súťaže je 16.-17. mája 2015. Poslaním BB je vytvoriť nový most, ktorý spája národy, ktoré už tisícročia žijú vedľa seba v
Karpatskej kotline. Je to súťaž pre ľudí milujúcich rally cez hory, doliny, vodu či blato. U nás nenájdete záchrannú helikoptéru ani servisné kamióny.
Môžete sa spoľahnúť iba na vaše jazdecké schopnosti, pripravenosť a na štastenu. Ide o geochallenge súťaž, ktorá štartuje v Budapešti, konči v Bratislave. Trasa ostáva do začiatku súťaže utajená. Na zvládnutie niekoľko sto kilometrov dlhého terénu máte 2 dni. My sa postaráme o dostatočné vzrušenie a o dobrú náladu. Toto všetko dostanete za veľmi priaznivý registračný poplatok. Veríme že sa stretneme na jednom z našich nočných táborísk v polke súťaže.
Video: BUDAPEST-BRATISLAVA RALLY 2013 - Official Video
Diskusia:

Značky:
.Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Ahojte. |
Re: Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Urcite bude fasa, len dufam ze tento rok bude bez dazda |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Ahojte |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Re: pepesamira: |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
No halooo. |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Tak, neotalat. Pre dobru partiu mame aj dobre miesto ba prespatie |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Bez debaty sa opat pridavam! |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Caute hoši. |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Udrziavanie kondicky a priprava na BB rally. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jojozba (10.05.2015 9:45) |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Aj by som siel, len potrebujem navigatora, za ktoreho by som sa zavesil a len si vrkal |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Re: Menton: Pod, budeme dvaja zaveseny |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Zaregistrovaný, šnicel objednaný... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterKeke (10.05.2015 10:14) |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Ide to rychlo aj do navi. |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Jasné, objednám ti ho... ak ti už niekto iný objednal, tak zješ dva |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Pocasie zatial na paradu |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Tako sa tam gúľala banda z motorajdu Video: Budapest Bratislava Rally 2015 |
Budapest-Bratislava Rally 2015 16.-17.máj 2015
Jedno od stvorkolkarov... Video: Budapest Bratislava Rally 2015 - zo sedla štvorkolky |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!