Anketa:
MM SR + MOTOCh - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - MM SR + MOTOCh
Kedy: | 28.04.2017 09:00 až 30.04.2017 19:00 |
---|---|
Kde: | Slovakia Ring (SVK) ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | smf.sk |
Na Slovakia Ringu cez víkend odštartuje šampionát MOTOCh
Úvodné podujatie novovzniknutého medzinárodného motocyklového šampionátu MOTOCh – Motorcycle Championship, sa uskutoční 29.-30. apríla na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. Preteky sa uskutočnia v sobotu aj nedeľu. V sobotu aj nedeľu po napínavých doobedňajších tréningoch a kvalifikáciách (kvalifikačné tréningy, 29.4. od cca 9:50 hod.) budete môcť od obeda až do večera na vlastné oči sledovať fantastické preteky v triedach od 125 kubických centimetrov až po mimoriadne populárne Superbiky. Nebudú chýbať ani rovnako populárne šesťstovky, či nová trieda Stocksport 300 pre mladé nádeje motocyklového športu. Na Slovakia Ringu očakáva agentúra Slovakia Racing popredných pretekárov z celej Európy, pričom mimoriadne silné zastúpenie tu budú mať jazdci z Českej republiky, ktorí budú v rámci seriálu MOTOCh bojovať o body do svojho národného šampionátu. Na mieste nebude chýbať dvojnásobný víťaz pretekov Grand Prix Lukáš Pešek, či ďalší úspešný český jazdec Michal Prášek. Ich súpermi budú špičkoví pretekári z Rakúska, Maďarska, Poľska a ďalších krajín. Na Slovakia Ringu ale budete môcť fandiť aj domácim pretekárom,
keďže sa tu predstaví kompletná slovenská špička na čele s našou súčasnou jednotkou - Jaroslavom Černým. Naši pretekári okrem hodnotenia do medzinárodného seriálu zasiahnu aj do súťaže o body v slovenskom šampionáte.
Viac info: MOTOCh - info k podujatiu
Miesto konania akcie:
SlovakiaringMapa:
Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!