Anketa:
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
| Kedy: | 19.05.2018 08:00 až 20.05.2018 11:00 |
|---|---|
| Kde: | BA -> 500km (Hronec - Hotel Poniklec) |
| Kto: | kawamiro (kawamiro) vás pozýva |
| Kontakt: | 500km@cabrones.sk |
Trasa 2018
Link na minuloročnú akciu
Diskusia:
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
tesim sa uz ju musim stihnut |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
No konečne chlapi !!!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Strip808 (22.03.2018 22:48) |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Re: Strip808: rezervácie na ubytko priamo u nas. |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Re: Riško, keď nestihneš, zober Jawičku...a už hádam vieš čo máš robiť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (29.03.2018 8:59) |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Keďže nie som vyznavačom sociálnych sietí, uvítal by som potom nejaké info o trase a pod. aj na toto fórum. Niektorý žijeme trochu ešte po starom |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Jarných 500 sa uskutoční 19.5.2018 |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (08.04.2018 16:22) |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Pôjdem skutrikom. Ešte niekto? |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
trasa, prejazdove body, itinerar? |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
tak ako chlapci, nejake data? trasa alebo koniec? |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Re: richard74: A budeš stíhať? |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Viete mi niekto poradit ako dostat trasu do garminu da sa to nejak naimportovat alebo manualne vkladat prejazdove body? |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
trasa vyzerá fajn |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Upravené 1 krát. Naposledy upravil richard74 (10.05.2018 20:48) |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
nazdarek chalani,vidim ze trasa ide cez Rohoznik---musim prist rano do Ba kvoli registracii |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Re: misulko5: MyRoute, BaseCamp, TyreToTravel |
Jarných 500km 2018 (8. ročník) bez rozdielu značky motocykla
|
Registracne formulare ste zrusili kvoli GDPR ? |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

Lebo ak nie, zober Jawičku a prebehni.......na koniec potom halušky





