Anketa:
Elefantentreffen 2019 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Elefantentreffen 2019
Kedy: | 01.02.2019 10:00 až 03.02.2019 19:00 |
---|---|
Kde: | Thurmansbang-Solla/Loh - Elefantentreffen, Nemecko ![]() |
Kto: | Awia (Awia) vás pozýva |
Kontakt: | bvdm.de/aktivitaeten-und-fahrspass/elefantentreffen... |
Zveme vás na 63. sraz Elefantentreffen svazu BVDM od 1. - 3.02. 2019
Z důvodu jistoty sněhové pokrývky se sraz koná v Thurmansbang-Solla/Loh v Bavorském lese, cca 40 km severně od Pasova. Již než 1989 jsou tu vítáni motorkáři, kteří zde v kotli u vesničky Loh, pokojně slaví jeden zimní víkend.
Také letos již po 60 letech zůstáváme věrní naší tradici a nabízíme nezapomenutelný zážitek všem motorkářům. O neopakovatelnou atmosféru se postarají účastníci ze všech koutů Evropy i ze zemí za jejími hranicemi. Okolo táborových ohňů uslyšíte v zasněženém kotli údolí mluvit lidi nejrůznějšími jazyky, ale přesto si všichni dokáží porozumět a v klidu a míru společně slavit. V kotli u vesničky Loh se nedělají žádné rozdíly mezi účastníky, pokud se jedná o národnost, povolání, věk nebo motorku. Rozumí se samo sebou, že na Elefantentreffen není potřeba žádný pevný stan se živou hudbou a s dalšími druhy zábavy.
Info
Podle mota „Návrat do budoucnosti" se svaz BVDM dohodl na sedmibodovém plánu: Bundesverband der Motorradfahrer: Zpátky do budoucnosti – motorkářský...
Miesto konania akcie:
Thurmansbang-Solla/Loh - ElefantentreffenMapa:
Diskusia:

Elefantentreffen 2019
ako minuly rok , tak aj teraz odchod vo stvrtok 31.1. o 8 hodine s pumpy OMV pri auparku v Ba . Ak by sa chcel niekto pridat. |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!