Anketa:
Thurmansbang-Solla/Loh - Elefantentreffen, Nemecko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Miesto konania slávneho zimného zrazu. Koná sa každoročne koncom januára. V roku 2006 bol 50.ty ročník.
Viac info a foto hľadajte v článkoch:
Články:
- 50. Elefantentreffen 2006
- Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu
- Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006
- ELEFANTENTREFFEN 2002
- Motoride-áci ťahajú na sloní zraz - Elefantentreffen 2009
- Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009
- Epos o mototúre IV. - V januári na Slony
- Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli
- Vyskúšané na Elefante: Oxford Hot Hands Carbon - vyhrievané rukoväte (návleky) bez nutnosti montáže gripov
- Fucking Elefantentreffen 2014
- Elefantentreffen 2018
Fotogaléria:
06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - PeterKeke

06.02.2013 - Brco928

06.02.2013 - Brco928

06.02.2013 - Awia

06.02.2013 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

01.02.2012 - Awia

30.01.2012 - Menton

30.01.2012 - Menton

30.01.2012 - Menton

30.01.2012 - Menton

02.02.2006 - marekxxx

02.02.2006 - marekxxx

02.02.2006 - marekxxx

02.02.2006 - marekxxx

Detaily:
Krajina: | Nemecko |
Región: | Bavorsko |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Awia 28.11.2006 (23:40) |
Poloha: | N 48.803 E 13.317 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 21148 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Stránka organizátora (EN alebo DE)
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!