ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31624
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18484)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13140)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

M SR + SP CPM 2019 v Moste (popri Alpe Adria) - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Cestné Motocykle - M SR + SP CPM 2019 v Moste (popri Alpe Adria)

Kedy:27.09.2019 09:00 až 29.09.2019 19:00
Kde:Autodróm Most, Česko Autodróm Most
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: smf.sk
Majstrovstvá Slovenskej republiky CPM - Triedy: SSP300, SST600, SST1000 a SBK

Český Most bude cez víkend 27.-29. septembra hostiť záverečné podujatie šampionátu Alpe Adria a Európskeho pohára tried Supersport 300 a Superstock 1000. Na mieste sa však bude bojovať aj o body do slovenského šampionátu cestných pretekov motocyklov (CPM), MM ČR a pohárových tried. Čo sa týka slovenského šampionátu, Most bude predposledné podujatie seriálu M SR CPM, ktorý vyvrcholí záverečným podujatím „Cena Slovenska“ na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni v dňoch 11.13. októbra 2019.


Most je poslednou možnosťou pre rýchlostných jazdcov upevniť si alebo zlepšiť svoje postavenie v šampionáte Alpe Adria, EP a M SR CPM. Zo slovenského pohľadu bude v Moste mimoriadne zaujímavá trieda Supersport 300, kde je v Alpe Adrii medzi prvými šiestimi pretekármi rozdiel len 21 bodov, pričom na čele je český pretekár Jiří Nespěšný jazdiaci s našou licenciou SMF za slovenský Motoclub Baláž a na druhom mieste so stratou šiestich bodov je Slovák Maxim Repák, ktorý na ostatnom podujatí seriálu v chorvátskej Rijeke zvíťazil v oboch pretekoch.

Miesto konania akcie:

Autodróm Most

Mapa:

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »