Anketa:
MM SR, ČR, HU + Cena Slovenska 2019 - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - MM SR, ČR, HU + Cena Slovenska 2019
Kedy: | 11.10.2019 09:00 až 13.10.2019 19:00 |
---|---|
Kde: | Slovakia Ring ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | smf.sk |
O body do niekoľkých seriálov
Preteky budú súčasťou Majstrovstiev Slovenska a Slovenského pohára, ale o konečné umiestnenia sa pôjde aj do Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky. Okrem toho sa na mieste predstavia aj pretekári šampionátu Alpe Adria v triede 125 Sport Production a Oldtimerov, no nebudú chýbať ani jazdci maďarskej a poľskej série. Preteky na Slovakia Ringu sú vypísané aj ako nultý ročník MACEC Cupu a na mieste nebudú chýbať ani pretekári seriálu Ducati Slovakia Cup.
Pohľad do štartovej listiny
Napriek tomu, že štartová listina prekročila už stovku prihlásených súťažiacich, každý deň prichádzajú nové prihlášky. Už teraz je zrejmé, že sa na jedinom slovenskom špeciálnom okruhu bude na čo pozerať. Najviac prihlásených je v divácky aj jazdecky populárnej triede 125 Sport Production, kde je viac ako 20 mien pretekárov, medzi ktorými nechýba český šampión Michal Vecko, či už v slovenskom šampionáte nedostihnuteľný Marcel Hruboš, ktorý má našliapnuté aj na celkové prvenstvo v seriáli Alpe Adria. Diváci sa môžu tešiť aj na triedu Supersport 300, kde sa predstaví čerstvý víťaz alpskojadranského šampionátu, 13-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý bude bojovať aj o prvenstvo v medzinárodných českých majstrovstvách, ale aj na českého pretekára Jirku Nespěšného, ktorý jazdí s licenciou SMF za slovenský Moto Club Baláž a obhajuje prvenstvo v slovenskom šampionáte. Svoje dva pády z Mostu však určite bude chcieť napraviť aj ďalší český pretekár Petr Svoboda a na mieste nebude chýbať ani Oliver König, český účastník svetového šampionátu tejto triedy. V triede Superstock 600 sa na štarte predstaví aj tohtoročný vicemajster šampionátu Alpe Adria, český pretekár Jiří Mrkývka, najmladší zo slávneho rodu Mrkývkovcov. Slovenských fanúšikov však bude iste zaujímať boj o titul majstra Slovenska medzi Michalom Roncom a Poliakom Jaroslawom Chomiczom. V triede Superbike uvidíme na Slovakia Ringu aj popredného českého pretekára z prírodných okruhov Marka Červeného z tímu Wepol Racing WRP, v litrových Stockoch nebude chýbať skvelý Michal Prášek a v tej istej triede bude štartovať známy slovenský pretekár Tomáš Svitok.
Cena Slovenska štartuje už v piatok voľnými tréningami a v sobotu budú nasledovať kvalifikačné tréningy od 8:30 hod. Podujatie sa skladá z dvoch samostatne hodnotených dní. Štart prvých finálových jázd je podľa časového harmonogramu naplánovaný na sobotu od 11:30 a druhé finálové jazdy na nedeľu od 11:00 hod. Viac informácií k podujatiu ako i kompletný časový harmonogram nájdete na webe SMF po kliknutí sem...
Po skončení súťažných jázd sa vo VIP priestore Slovakia Ringu uskutoční dekorovanie víťazov jednotlivých tried seriálu majstrovstiev SR CPM za rok 2019.
Miesto konania akcie:
SlovakiaringMapa:
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!