Anketa:
Kawasaki 1100 GPZ, 1997
ZdieľaťPridané: 02.02.2006 Autor: Miko
Čitatelia: 13843 [Vaše stroje - Moja motorka]
Toto je moja Kawasaki plus pár faktov, myšlienok a skúseností...
Zdravím všetkých zo zimy zúfalých :) Všimol som si ze teraz cez zimu pribúda oveľa viac článkov ako inokedy, je mi jasné prečo ... :).
Motoride čítam už dlho ale až teraz som sa rozkýval aby som napísal niečo o svojom stroji. Je to Kawasaki GPZ 1100, ročník 1997. Mám ju dva roky, a vôbec neľutujem. Začínal som ako každý na babete a pincli, kamarátov Simson, občas MZ. Keď som mal 18, tatko zohnal úplne nádhernú ČZ 175 Športku, na ktorej som natočil prvých pár tisíc kilometrov, bez nehody a jediného problému. Po štyroch rokoch sa predala a ja som sa pár rokov venoval pre zmenu cross-country cyklistike. Stále som však mal kdesi v hlave sen kúpiť si niekedy poriadnu motorku. Poriadna znamenala aspoň dva valce, pol litra objem a hlavne 4 takty. A potom raz večer som si povedal ze došiel ten čas. Začal som zháňať a za výdatnej pomoci kamaráta čo sa trochu vyznal (diki Dušky :), som si začal budovať predstavu čo by som chcel. Skúšal som si sadnúť na všeličo, dnes už ani neviem na čo všetko... Veľa ľudí mi povedalo že po takej pauze a bez skúsenosti s 'poriadnou' motorkou by som si mal kúpiť najprv niečo okolo 500-600 kubíkov. Ale tie sa mi zdali nejaké malé. Meriam 190 cm a vážim okolo 90 - 95 kg. Viem že nie sú malé, ale proste som mal pocit že sú akési útle. A povedal som si, že ak človek nemá rozum, tak sa spokojne zabije aj na pol a tristovke. Naopak ak ma respekt môže začať aj na niečom väčšom a nemusí po roku meniť. A tak som to riskol. Zbadal som totiž raz v bazáre tuto krásku a potom som už nehľadal.
Mohla byť aj lacnejšia ale veľmi racionálne som vtedy na to nešiel. Na tachometri malá niečo cez 12k kilometrov, napadlo ma že sa s ním už niekto hral. Opotrebovanie páčok a gumičky na radiacej páke, okolie spínacej skrinky, neošúchaná spojková vaňa pri páke zadnej brzdy, neošlapaný bočný stojan a podobné detaili, ako aj kompresia motora ktorú som nechal zmerať neskôr, svedčili ale o tom že tých 12k aj mohla mať. Boli k nej dva 45-litrové kufre GIVI a zdala sa mi nádherná. Nikto ma nepresvedčí že keď Honda chystala polokapotáž na svoju novu CB 1300 S tak sa nedívala pravé na tuto motorku. Zvuk bol a je dodnes pre mňa zážitkom. Podotýkam že so sériovými výfukmi. Nikdy som nemal pocit že musí celá ulica vedieť že idem, hoci keď sa otáčky dostanú za 6000 tak o tom určité niečo tuší.
Motor je starý dobrý ZZR 1100, akurát šikmookí súdruhovia zmenšili priemer sania zo 40 na 36 mm, čím výkon padol na 130 koní. Prevodovka ma 6 kvaltov, maximálka by malá byť okolo 250 km/h. Je to vlastne lacnejšia a cestovnejšia sestra ZZR-éry s oceľovým rámom aký sa dá vidieť aj na ZRX 1100/1200. Nastaviteľné je len zadné pruženie. V štátoch a Kanade sa myslím predávala ako Horizont. Tu na Slovensku som okrem mojej videl iba jednu a to dosť zúboženú. A myslím že to je škoda. Je to mimoriadne pohodlná, a pritom ešte stále rýchla motorka, na ktorej si človek môže vychutnať aj cestu hore Šturcom aj dlhé jazdy.
Keď som ju kupoval, vedel som že bola ľahnutá a slizil olej z ľavej šable prednej vidlice, ináč vypadala skvele. Dal som vymeniť simeringy, a slizil ďalej. Sice úplne zanedbateľné ale predsa. Takže ako mi povedal majster čo to menil, sabla ma istu ovalitu. Časom to vymením. Ináč som len dal nastaviť podtlaky, menil náplne, pneumatiky, a jazdil… Raz som išiel so spolujazdcom a kuframi za 5,2 l / 100 km. Pohoda. Ale išiel som veľmi kľudne. Pri svižnej jazde si zoberie okolo 7 litrov, a pri riadnej paľbe neviem, pretože jazdím skôr pokojne. V poslednom období som mal pocit že začínam trochu počuť rozvodovú reťaz. Ak niekto máte ZZR 1100, napíšte mi či mávate podobný pocit. Možno je to len moja paranoja.
A ešte chcem napísať o jedinom zážitku keď ma naštvala. Zvláštna stóry. Išli sme na stanovačku na Dedinky v Slovenskom Raji. V ten víkend na ktorý vyšlo minulý rok leto. Prelom júla a augusta, teplota cez 30 stupňov. Určité ste ho mnohí prežili na motorkách. Natankoval som úplne do plná, dal na motorku tankvak, kufre, svoju a časť kámošovej batožiny, aby som odľahčil jeho SV 650 ktorá viezla aj jeho frajerku a vyrazili sme. Pri štartovaní chytila asi na tretí krát, čo sa mi predtým nikdy nestalo. Zavrtel som hlavou a išiel. Za Turčianskymi Teplicami sme odbočili na Čremošné, smer Šturec. Bol to kámošov nápad. Blbý nápad. Po Čremošnom sme sa prepletali na jednotke a motorku mi začalo dusiť, po pár stovkách metrov úplne zdochla. Smrdela benzínom, ktorý vytekal z airboxu. V tom teple sme sa začali vyzliekať, a dumať čo sa stalo. Tých pohlavných orgánov čo som rozvešal okolo po stromoch by sa nikto nedopočítal. Po odpojení hadičky z nádrže tiekol z ventilu stále benzín. Napadlo nás že sa pokazil podtlakový ventil a preto preplavuje karburátory a hádže to naspäť do airboxu. Potom to tiect prestalo. Hmm, hovorím si, snáď sa to len nejak zaseklo a teraz sa už zavrel a zase ho otvorí len podtlak. Motorka chytila a tak sme sa rýchlo obliekli a hajde ďalej. Snáď po kilometri som zacítil že ide len na tri valce, ale držal som sa srdnaté dvojvalca predo mnou a vyblikoval nech zastane. Zastal až na vrchu Šturca. Tam sme v tom nenormálnom teple dali dole nádrž z rozpálenej motorky, začali zisťovať ktorá z tých šialene horúcich sviečok je v kaktuse, vymenili ju, prekontrolovali snáď všetko čo sa dalo, a zistili pravdepodobnú príčinu. Ďakujem Zdenciak, ak toto čítaš, za Tvoju pomoc, rozvahu a klud s ktorým si tíšil môj prúd vulgarit :)
Snáď to bolo takto. Keď som v tom teple natankoval doplna a víko nádrže prekryl tankvakom (z LIDLu – inak myslím že nemá vadu :), nešťastne som ho utesnil tak, že tlak ktorý vznikol v nádrži zohriatím benzínu sa nemal ako uvoľniť cez ventil vo viku a tak tlačil do karburátorov viac benzínu ako som na jednotke v dedine dokázal spáliť. Potom pri prvej zastávke som pri manipluácii s tankvakom tento tlak vypustil vrchom a preto prestal tiect. Potom snáď ešte to, že bolo veľa benzínu v karburátoroch alebo opätovný nárast tlaku v nádrži spôsobil príliš bohatú zmes a odniesla to jedna sviečka. Po zvyšok cesty a sezóny som už s motorkou nemal žiadny problém. A dúfam, že už ani nebudem.
Ak ste niekto prežil niečo podobné, alebo máte iné vysvetlenie, rád si ho prečítam. A hoci najbližšie roky hodlám ešte prežiť mimo Slovenska, určité si nejaký čas na dovolenku doma nájdem a čo-to pojazdím. Alebo si tu kúpim XX-u, to je ďalšia méta. Veľa spokojných kilometrov pre všetkých a skorý príchod jari vinšujem… :)
Pridané: 02.02.2006 Autor: Miko Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki GPZ 1100 1997:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | GPZ 1100 |
Rok: | 1997 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1052 ccm |
Max. výkon: | 131.9 k (97.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 242 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 250 km/h |
Moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!