Anketa:
Oprava stupačky
ZdieľaťPridané: 02.03.2006 Autor: egres2
Čitatelia: 14601 [Technika - Dobré Rady]
Možno sa už aj Vám stalo, že ste zlomili stupačku na motorke. Tu je krátky návod na to, ako stupačku opraviť.
Idete na motorke okolo suseda, ten na vás zakýva, pristavíte sa pri ňom na kus reči, vypnete motor, vyklopíte bočný stojan a chcete zosadnúť ale nakoniec sa rozhodnete, že odchádzate, sklopíte bočný stojan a chcete naštartovať a v tom vás sused predsa len ukecá aby ste sa išli pozrieť na jeho novú motorku tak položíte mašinu na bočný stojan a hop už ste na zemi aj s mašinou a stupačka zlomená na tri kusy.
:Prosím si novú stupačku" začínam návštevu v predajni. "Nech sa páči objednáme" hovorí predavač."Koľko bude stáť " pýtam sa ja. "Päťtisíc korún" odpovedá predavač. "Ďakujem a dovidenia" hovorím ja a na pokraji infarktu opúšťam predajňu.
Čo teraz? Veď som nechcel kúpiť polovicu motorky. Zavariť, napadlo ma a už zháňam kontakty na niekoho kto by to vedel. Nebudem robiť reklamu nemenovanej dielni ale za dva týždne odchádzam šťastný ako blcha so zavarenou stupačkou vo vrecku.
![]() |
Zvarená stupačka |
V prvom okamihu som nevnímal fakt, že pôvodná guma bola zo stupačky odstránená asi kvôli zvarovaniu ale čo teraz. Za prvé sa mi to nepáčilo a za druhé určite sa to bude kĺzať. Tak som sa rozhodol, že si to skúsim urobiť sám. Ako sa mi to podarilo posúďte sami.
![]() |
Stupačka a guma |
![]() |
Hotová stupačka |
Na výrobu gumovej plochy som použil tvrdú gumu zo zásterky nákladného auta (päťcentimetrové skrátenie zásterky na firemnom náklaďáku). Obkreslenie a prispôsobenie gumy tvaru stupačky. Potom vybrúsenie povrchu gumy podľa pôvodného. Na prilepenie som použil lepidlo Chemoprén EXTREM podľa návodu. Na obe spojované plochy som naniesol vrstvu lepidla, nechal zavädnúť a potom dokonale gumičkami na zavareniny som spojil obe plochy. Po troch dňoch som to odstránil a namontoval na motorku. Pri vzájomnom porovnaní originálnej a novej je viditeľný len rozdiel kvôli novosti gumy, ale účel si plní dokonale a výsledok ma stál aj so zavarením stupačky päťsto korún, čiže desatinu ceny novej stupačky.
Pridané: 02.03.2006 Autor: egres2 Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Starostlivosť o reťaz motocykla
- Petícia za odstránenie diskriminácie majiteľov motocykla pri tvorbe ceny PZP
- Ako to bolo alebo jazdil som cestné závody s Balážom...

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!