Anketa:
Moje upravené Varadero
ZdieľaťPridané: 11.05.2006 Autor: tivi54
Čitatelia: 9128 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keďže som na Varadere najazdil cez 80 000 km, nedá mi, aby som aspoň čo najstručnejšie vyjadril svoj názor na túto motorku. Vlastním model 2003 a mám najazdených aktuálne cez 50 000 km.
Je to v poradí moje druhé Varadero a keďže 60 - 70 % jazdíme spolu s manželkou, hodnotím ho ako veľmi dobrú športovú-turistickú motorku. Akosi mi k nej vzhľadom na celkovú kompozíciu nesedí označenie enduro, nakoľko na môj vkus je pre terén jednak veľmi ťažká a 19" predné koleso nie je v teréne to pravé orechové (jazda v mokrom blatistom teréne vyžaduje siahnuť až dno svojich schopností a aj to niekedy vzhľadom na fyzikálne zákony nestačí.) Avšak o to je jazda na tvrdom kľukatom ale i rovinatom teréne (mám na mysli hlavne jazdu po okresných cestách) úžasnejšia a emotívnejšia. Nie je problém prebehnúť cez 800 km za deň a zosadnúť z motorky príjemne unavený, nie zničený.
![]() |
Tak isto ak Vás stretne nepriaznivá zmena počasia, ste pomerne chránený. Asi jedno z najhorších poveternostných vyčínaní sme zažili s Dášou 05/09/2005 pri vracaní sa z túr okolo Grossglocknera, kde nás stretla neskutočne intenzívna ľadovcová búrka, v priebehu 10 min. bol veľký Grossglockner komplet pokrytý vrstvou ľadovca a na cestu vám svietili blesky s obrovskou intenzitou. V takýchto podmienkach si preverí človek nielen svoje schopnosti ale hlavne vlastnosti stroja. Večer som konštatoval, že na nových Anakee, napriek veľmi bizarnej situácii, to bola celkom prijemná jazda a zážitok, na ktorý sa len tak ľahko nezabúda. Zodral som už Metzeler Enduro 4A, Metzeler Tourance, Bridgestone BT020 Battle Ving, Avon Azaro, no Anakee sú to najlepšie, čo mi sadlo. Na pneumatikách pokiaľ nejazdím v Brne na Masarykovom okruhu najazdím tak 10 - 12 tis. km. Reťazový kit mením tak po 18 - 20 tis. km. Keď som na starom Varadere vymenil zadnú rozetu o 5 zubov menšiu, dosiahol som pri rovnakej rýchlosti zníženie o cca 1 000 ot. za minútu, tak isto spotreba klesla skoro o 1 l/100 km, avšak rozdiel ukazovania tacho. bolo cca 17 % (na tachometri rýchlosť 100 km/hod. a v skutočnosti 117).
![]() |
Okrem váhy motocykla by som hádam vytkol mäkkosť podvozku v extrémnych zákrutách, pokiaľ ideme vo dvojici. Tu sa začína motorka vlniť, aj keď nastavenie tvrdosti zadnej vidle je až na maximum. Toto má napr. BMW R 1200 GS podvozkom perfektne vyriešené. Ani v tom najkritickejšom náklone v terénnej vlne sa to neprevavilo (mám 180 cm, 100 kg a Daša 60 kg).
Keďže do firmy dochádzam v Bratislave cez zapchatý Lamač a Patrónku , tak v sezóne chodievam bežne na motorke do práce a keď ovládate ťažké Varadero dá sa s ním celkom dobre prekľučkovať v prehustenej doprave. Trochu ma vždy irituje zaradenie motorky medzi endurá, lebo ako som už spomenul parametre sa posúvajú kdesi inde. Keby bolo u motocyklov označenie "SUM" ako u áut "SUV", tak asi tam niekde medzi sport-tourist a "SUM" by mali patriť typy týchto motoriek (CapoNord, V-Strom...)
V zime v r. 2004 - 05 sme so synom spravili nový dizajn motorky a sezónu 2005 som začal na takto upravenom Varadere.
![]() |
Prikladám foto nového dizajnu a zábery, ako to vyzerá po jazde na okruhu po autodrome, keď človek pozabudne, že sedí na Varadere a začne tomu "nakladať" a naháňať sa so superšportami.
![]() |
![]() |
Záverom nám všetkým želám veľa bezpečných kilometrov a hlavne snažme sa jazdiť hlavou!
Pridané: 11.05.2006 Autor: tivi54 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XL 1000V Varadero 2004:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 1000V Varadero |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 98.0 x 66.0 mm |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 235 kg |
Výška sedla: | 838 mm |
Šírka: | 925 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XL 1000V Varadero' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XL 1000V Varadero' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 1000V Varadero 2004' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 1000V Varadero' na www.google.com
Súvisiace články:

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!