Anketa:
Jawa 350/639 - Blackfighter
ZdieľaťPridané: 21.02.2002 Autor: Stanley
Čitatelia: 23925 [Vaše stroje - Moja motorka]
Blackfighter je vlastne Jawa 350/639 v miernej úprave. Z pôvodnej 639 na nej toho veľa nezostalo, väčšina dielov pochádza zo 640. Ďaľšie radikálne zmeny ju ešte len čakajú.
![]() |
Moju JAWU som kúpil minulé leto. Sčasti už bola upravená a zvyšok som dokončil ja. Má najazdených 26 000 km, z toho ja som s ňou urobil 3000 km. Po mojej predchádzajúcej motorke MZ 150 to bola pomerne veľká zmena najmä kvôli jazdným vlastnostiam. Prvý týždeň som mal pocit, že si na jazdenie na Jawe nikdy nezvyknem, pretože trochu viacej trasie a pri rýchlostiach nad 100 km/h jazda prestáva byť príjemná. Na svoju motorku som si však tak zvykol, že teraz by som už Jawu nemenil za MZ.
![]() |
Veľmi príjemnou zmenou je to, že Jawka je mohutnejšia a dáva mi pocit silnejšieho motocykla. To sa mi vyhovuje hlavne na dlhších trasách, na ktoré chodím s priateľkou a motorkou plne naloženou batožinou. Na takúto turistiku je to perfektná motorka a spotreba pri plne naloženej motorke zvyčajne nepresiahne 4,2 l na 100 km. Trošku horšie je to pri nejakých kľučkovaniach v meste, kde by bolo fajn keby motorka lepšie akcelerovala. Občas zaštrajkuje zapaľovanie, ale to nie je záležitosť, ktorá by sa nedala vybaviť priamo na ceste.
![]() |
Celkové hodnotenie mojej motorky: som spokojný (aj keď Yamaha V-MAX by bola lepšia :-))) !!!
Pridané: 21.02.2002 Autor: Stanley Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Jawa 350 typ 640 1993:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 350 typ 640 |
Rok: | 1993 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (2T) |
Objem: | 343 ccm |
Max. výkon: | 27.4 k (20.1 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 35.31 Nm / 5250 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 149 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 350 typ 640' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 350 typ 640' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 640 1993' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 350 typ 640' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!