ISSN 1336-6491 | Online: 2069 | Redakcia

Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10156)

Priaznivci Jawy sa spájajú alebo „Jawa“ celodenný výjazd

Pridané: 30.04.2005 Autor: Stanley
Čitatelia: 13348 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Ako každý motorkár aj ja čakám na každý okamih, ktorý môžem stráviť jazdením. Keďže do termínu Jawa stretka bolo ešte niekoľko týždňov riešili sme s Johnym99 čo dovtedy. Vedeli sme, že ešte musíme zájsť Kováčovej dohodnúť podrobnosti s majiteľom kempu. Dohodli sme sa na konkrétnom termíne (24.4. 2005). Samozrejme prečo ísť sami, keď si môžeme urobiť celkom pekný výjazd.

Čo tomu všetkému predchádzalo :

Koncom minuloročnej sezóny som bol trochu sklamaný z toho, že s mojou Jawkou už nemám s kým jazdiť. Všade samí japonci... :o)) Ak som sa aj dohodol s nejakou partiou motorkárov na spoločnom výjazde, tak väčšinou to bolo trápenie pre nich aj pre mňa. Bolo to z dôvodu, že vačšina z nich sedlala motorky s podstatne väčším výkonom ako ja.

Ako sa hovorí posledná kvapka do ohňa bolo, keď som sa vydal minulý rok v spoločnosti superšportov na Honda Bike Day do Dolného Hričova. Hneď po prvých kilometroch som to oľutoval, pretože mimo obce nad 120 km/h a v dedinách nad 90 km/h nie je nič pre mňa moju motorku. Vydržal som to šialené tempo po Zlaté Moravce a tam som im oznámil, že sa od nich odpájam a uvidíme sa Hričove. Išiel som svojim tempom ďalej len s mojou ľadvinkou, dnes už manželkou :o)) . Výsledok bol taký, že v Hričove som bol nakoniec skôr ako superšporťáci. (Len ja som mal mapu... :o)) ).
Krátko na to som napísal článok na motoride o spevňovaní prednej vidlice na Jawe. Na moje prekvapenie na tento článok zareagovala dovtedy pre mňa ukrytá komunita JAWKÁROV – MOTORIDE-ákov. Začali sme sa baviť o tom, že by sme sa mohli niekedy spolu stretnúť. Slovo dalo slovo a dohodli sme konkrétny termín a miesto stretnutia a všetko ostatné. Teda naše stretnutie priateľov značky JAWA (krycí názov JAWA STRETKO 2005) sa uskutoční 20. až 22. mája 2005 v autokempingu v Kováčovej pri Zvolene.

Príprava samotného výjazdu

Prostredníctvom motoride.sk sme tento výjazd spropagovali a účasť prisľúbilo pomerne veľa motorkárov. Škoda, že mnohých odradilo počasie !!! A pritom bolo tak pekne :o))

Príchod motoriek na Levickú OMV-ku

Jawa celodenný výjazd

Pôvodný oficiálny odchod zo Šurian sme stanovili na 9:00, ale kedže predchádzajúce noci boli chladné presunuli sme to až na 10:00. Aby vzdialenejší účastníci nemuseli štartovať z domu už 6:30. Pozdravujem Vlada B. (alias KMOTRa) od Malaciek :o)) Podľa mojich informácií bol najvzdialenejším účastníkom. Cestou sa spojil s s Johnym99 a PAT-om1 z Piešťan. Samozrejme trochu meškali a tak sa odchod zo Šurian sa pretiahol až na 10:40. Tento výjazd bol otvorený pre všetkých a pre všetky motorky. Tak sa k nám v Šuranoch okrem motocyklov Jawa pridali aj Roman na XT-čke, VMAX s ladvinkou na XJ 900, Rapid na Majesty, Miro na Gagive...

Technickú podporu nám zabezpečoval dlhoročný Jawa nadšenec Step. Kvôli tejto príležitosti nechal Jawky doma a svoje auto premenil na pojazdnú dielňu a na konci kolóny dohliadal na to, aby sa nám nikto nestratil a zabezpečoval nám servis, za čo mu v mene všetkých úprimne ďakujem.

Malý servis alebo nastavenie reťaze na Vladovej  350-ke pred  Štiavnickými Vrchmi:o))
Malý servis alebo nastavenie reťaze na Vladovej 350-ke pred Štiavnickými Vrchmi:o))

Rýchlosť kolóny sme prispôsobili najpomalšiemu a zároveň najmladšiemu motorkárovi na Gagive 50 Super City. Takže sme ťahali okolo 70 km/hod. Ďalších motorkárov sme mali zbierať cestou. Tak sa k nám na Pozbe pripojil Janci Kasala na 350-ke aj s kamarátom. V Leviciach na OMV-ke sme pribrali ešte Veroniku na JBW 150-ke a už sme veselo 70-kou frčali smer Štiavnické vrchy.

Cestou sme si ešte dali malú pauzu pri vodnom mlyne v Bohuniciach. Tu som všetkych naviedol na parkovanie pri potoku na tráve, čo bola chyba !!! Stojan pod Vladovou 350-kou si povedal nie a zaboril sa do zeme. Výsledok: jeho Jawka spadla na moju :o(( (uff skoro som skolaboval :o)) ) U mňa našťastie žiadna škoda a u Vlada žiaľ prasknuté plexi. Ale hlavne, že my sme OK. Vlado nič si z toho nerob. Ja som kedysi na MZ-te rozbil dva krát späťák za jeden týždeň (padala mi z bočného stojanu).

Tá najväčšia zábava prišla asi až v Štiavnických vrchoch, kde jedna zákruta striedala ďalšiu. Len ten prach na krajnici a diery v asfalte :o)) (Pozdravujeme cestárov). Doteraz nechápem ako sa ma v ostrých zákrutách držali ako kliešte najmenšie stroje (JBW150 a Gagiva 50) nášho moto zoskupenia. Po rovine to bolo s nimi horšie, ale v kopcoch boli skvelí. Alebo som ja išiel tak pomaly :o))

Keď sme dorazili na Počúvadlo, tu nás už čakali kamaráti z Motoridu z rôznych kútov Stredného Slovenska. Aj keď mená všetkých mi unikli spomeniem aspoň Furbyho, Mika601, Juniora, Bikera, Zbyňa... (ak som niekoho nemenoval ospravedlňujem sa... :o)) ) Tu na Počúvadle Step musel asistovať pri zlepenom brzdovom obložení na Tomášovej 350-ke, ale úspešne to zvládli.

Jazda cez historické centrum B. Štiavnice.

Tu na Počúvadle som konečne vyzliekol reflexnú oranžovú vestu vedúceho kolóny a zveril som ju domácemu Mikovi601, ktorý nasledujúcu trasu poznal lepšie ako ja. Takže nás mal ďalej viesť on. Keďže sme už mali časový sklz, tak sme sa pohli ďalej smer Budča a Kováčová. Ja som sa zaradil na koniec našej asi 20 člennej kolóny a tešil sa pohľadom na motorky v serpetínach predo mnou. S obdivom a úžasom som sledoval počínanie Jawy 20 (pioniera) v našej kolóne. Marek máš moju poklonu ako si sa držal. Máš tam nejaký kit z Hayabussy ??? :o)) Tiež som mal pioniera, ale jeho akčný rádius bol do 10 km od domu a často som domov tlačil :o)) . A ty si dotiahol na Počúvadlo z BB !!! Si borec !!!

Neviem ako sa to mohlo stať, ale náš vedúci jazdec MIKO 601 sa nám stratil aj s niekoľkými motorkami. Išli v kolone ako prví... Zvyčajne sa strácajú posledný :o)) Ak by sa chcel niekto stratiť na konci kolóny, tak nemal u šancu, pretože úplne na konci išiel STEP so servisným Seatom. Trochu nekompletný sme dorazili na parkovisko pred kempom v Kováčovej. „Stratení“ sa ešte neukázali. Spolu so Stepom sme sa tam stretli s majiteľom autocampingu a dohodli ešte nejaké podrobnosti k Jawastretku, ktoré tam bude o mesiac.

Takto to vyzeralo po príchode do Kováčovej

O chvíľu sa dotiahli aj „naši stratení“, vrátane nášho vlajkonosiča. Už vyzbrojení aj Jawáckou zástavou na Jančiho modrej 350-ke sa naša kolóna presunula do Koliby. Boli sme už riadne hladní, smädní a mne chýbala prvá káva v ten deň. (A to som Johnymu99 týždeň pred výjazdom sľuboval, že už v Šuranoch ho pozývam ráno na kávu. V Šuranoch som ho presvedčil, že si ju dáme až na OMV-ke v Leviciach, ale akosi sme to ani tam zase nestihli. Tu sa Johny musel aj odpojiť a vratil sa domov. Teraz s odstupom času rozmýšľam, či to nebolo kvôli tomu, že som ho namotával s tou kávou :o)) ).

V Kolibe sme si konečne trochu oddýchli a mohli pokecať s ostatnými. Medzi jedlom nám Janči Kasala rozpovedal veľmi pútavý príbeh o tom ako sa chodí zarábať do Talianska na Jawe 250 alebo ako sa robí generálka motora v rakúských Alpách :o)).

Po oddychu v reštaurácii sme sa rozlúčili s vetvou Stredoslovákov a vyrazili cez Štavnicu domov. Urobili sme si ešte prestávku pri banskom jazere Richňava a ťahali domov.

Kováčová

Zhodnotenie:

Počas tohto výjazdu pribudlo na tachometri mojej 350-ky nových 207 km. Celková spotreba bola 8 litrov, takže na 100 km mi to zobralo okolo 4 litrov.

Na záver konštatujem, že akcia sa nám vydarila. Usudzujem tak, aj podľa vyjadrení zúčastnených. Chcem sa poďakovať všetkým motorkárom, ktorí sa nezľakli predpovede počasia a prišli si s nami zajazdiť. Ďalej ďakujem majiteľom oveľa silnejších motocyklov za toleranciu pri spoločnom výjazde, konkrétne: Zbyňo, Junior, VMAX, Roman, Rapid, PAT1....

Pozor, ďalší JAWA výjazd:

Na základe kladných reakcií sme už s Johnym99 a Stepom (oboch poznám len vďaka motoride.sk) naplánovali ďalšiu JAWA akciu:< br/> Chceme urobiť výjazd na Bradlo. (Pre tých, ktorí nedávali v škole pozor, tak je tam pamätník M.R. Štefánika).

Podľa predbežnej dohody vyrazíme už 8. mája 2005. Presnú trasu a miesta odkiaľ budú vyrážať jednotlivé skupinky ešte upresníme prostredníctvom diskusného fóra tu na motoride.

Spoločný zraz bude v Trnave parkovisko pri Tescu o 9:30
Trasa:
Trnava – Bradlo – Senica – Kuňovská Priehrada – Myjavsko - Trnava (Tesco rozlučka).
Na akciu pozývame všetkých Jawkárov a ostatných motorkárov. Zúčastniť sa môžu všetci, ktorým nerobí problém jazdiť pomalšie, teda 70 až 100 km/hod.

Bližšie dotazy z adresujte na Johnyho99 (mail: johny99stonline.sk alebo tel.: 0908144033).

Ja budem do Trnavy vyrážať spolu so Stepom z čerpacej stanice Slovnaft v Šuranoch približne o 8:15. Smer NR-Trnava. Kto sa pridá ???

Viac informácií nájdete v samostatnom diskusnom fóre v sekcii výjazdy.

Jawe zdar :o)) Uvidíme sa na Bradle 8.5.2005 :o))

Pridané: 30.04.2005 Autor: Stanley Zdieľať

Pridal:
Dzešec učinkoh šľivovici na hlopoh :...
1.- Perše poldeci : - prestaňe ci šmerdzec zos papuľi ...
2.- Druhe poldeci :- prestaňu ce ozjabac nohi ...
3.- Trece poldeci :- prestaňe ce boľec bruh ...
4.- Štrvarte poldeci :- prestaňu še ci kľepac ruki ...
5.- Piate poldeci :- prestaňu ci ciskac boganče ...
6.- Šeste poldeci :- prestaňeš še mračic ...
7.- Šedzme poldeci :- začňeš špivac ...
8.- Osme poldeci :- začňeš mladnuc....
9.- Dzevjate poldeci :- začňu še ci pačic druhe ženi ...
10.- Dzešate poldeci :- začňe še ci pačic Tvoja manželka ..