Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2359 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Star V-Star 1300

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2006 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 10221 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.

Jediný nový cruiser, ktorý Yamaha - Star oznámila na rok 2007, je celkom nový V-Star 1300. Jeho objem 1304 kubíkov z neho robí priameho konkurenta Honde VTX1300 a dáva Yamahe ďalšieho robustného hráča v kategórii s objemom nad liter. Príde v dvoch verziách, v klasickej a v Touring. V-Star 1300 nenahrádza V-Star 1100, iba dopĺňa kategóriu o ďalší model.

 Nový V-Star 1300, ktorý príde v roku 2007, prináša nové čerstvé technológie, ktoré majú slúžiť v budúcnosti
Nový V-Star 1300, ktorý príde v roku 2007, prináša nové čerstvé technológie, ktoré majú slúžiť v budúcnosti

Nová V-Star 1300 tiež odráža novú skutočnosť pre cruisre. Narozdiel od väčšiny modelov V-Star s motormi do V je táto 1300-ka chladená kvapalinou, čo dovoľuje spĺňať prísnejšie normy potrebné pre prísne emisné štandardy. Má štandardné injekčné vstrekovanie paliva a výfukový systém 2 do 1, ktorý má trojcestný katalyzátor, aby znižoval množstvo výfukových splodín.

Tak ako menšie V-Stary, nový motor používa reťazou pohaňaný vačkový hriadeľ, ktorý ovláda dva 36 mm nasávacie a dva 32 mm výfukové venily. Valce do V zvierajú uhol 60 °, čo je niečo medzi 48 ° pri 1700-ke a 75 ° pri 1100-ke. Podobne ako na 1854-kubíkovom dvojvalci Yamaha, aj táto 1300-ka má na dva vyvažováky, ktoré udržujú vibrácie motora v kľudnej hladine.

 Kvapalinou chladený motor do V novej 1300-ky zviera uhol 60 ° a ma injekčné vstrekovanie paliva
Kvapalinou chladený motor do V novej 1300-ky zviera uhol 60 ° a ma injekčné vstrekovanie paliva

Yamaha tvrdí, že výkon je podstatne vyšší ako na 1100-ke, má navyše 18 k a 27 Nm ťahu. Injekčné vstrekovanie zamestnáva dve 40 mm telá vstrekovačov. 100 mm široký piest má zdvih 83 mm a kompresný pomer 9,5:1. Valce sú čiastočne pochrómované a mokrá viaclamelová spojka prenáša výkon cez remeň na zadné koleso pomocou 5-rýchlostnej prevodovky.

Úplne nový oceľový kolískový rám je priskrutkovaný k motoru na štyroch miestach (vrátane hlavy predného valca), kvôli tuhosti. 41 mm predná vidlica má zdvih 140 mm a na nej je 16-palcové koleso s obutím 130/90, nad ktorým sa nachádza stredne veľký blatník. Zadné pruženie má zdvih 114 mm nachádza sa tam 16-palcové koleso s obutím 170/70. Obidve kolesá sú liate a majú 7 lúčov. Blatníky sú oceľové. O bezpečné zastavenie motorky sa starajú tri 298 mm brzdové kotúče. Dva vpredu, jeden vzadu.

 Kompaktná prístrojovka, všetky informácie sú už na červenej \"prístrojovke\", ktorá je pripevnená na riadidlách
Kompaktná prístrojovka, všetky informácie sú už na červenej "prístrojovke", ktorá je pripevnená na riadidlách

Rázvor je 1686 mm a sedlo je vo výške 711 mm, s veľkoryso vyzerajúcim sedadlom pre spolujazdca. Nádrž je trochu natiahnutá. Yamaha sa snažila vyhnúť sa tomu, aby vyzerala príliš "bucľato", zatiaľ čo stále ponúka 17 litrov paliva, s tým, že využíva aj nádrž schovanú v ráme. Druhá schovaná nádrž uchováva aj palivové čerpadlo. Yamaha nazýva túto nádrž "bez zvarov" i keď je vpredu okolo rámového tunela spoj. Pravda je, že spodok nádrže je čistý, tak isto ako aj vrch, ktorý je narozdiel od ostatných modelov V-Star bez prístrojov. Červený "prístrojový panel", ktorý zahŕňa analógový tachometer, LCD okienko, diagnostické a kontrolné ledky, je namontovaný na riadidlách.

 1686 mm medzi osami dáva Yamahe priestor na pohodlné sedlo pre jazdca aj pasažiera
1686 mm medzi osami dáva Yamahe priestor na pohodlné sedlo pre jazdca aj pasažiera

Aj v miestnosti plnej motoriek V-Star je jednoduché nájsť V-Star 1300-ku. Jeho predný multi-reflektor má odlišný tvar, tenký chrómový pás na nádrži a výfukový systém 2 do 1 odlišuje 1300-ku od ostatných motoriek v rade. Zadné svetlo je zložené z LED diód, a plošinové stupačky sú už snáď štandardom.

 V-Star 1300 je ľahko rozoznateľný od svojich rodinných príslušníkov z radov V-Star, kvôli výfukovému potrubiu, blatníkom, svetlometu, V-motoru a jedinečnému chrómovému pásiku na nádrži.
V-Star 1300 je ľahko rozoznateľný od svojich rodinných príslušníkov z radov V-Star, kvôli výfukovému potrubiu, blatníkom, svetlometu, V-motoru a jedinečnému chrómovému pásiku na nádrži.

Turistická verzia má navyše vysoký predný štít, opierku pre spolujazdca, kožou pokryté tvrdé bočné kufre. Všimnite si, že táto verzia V-Star-u je už nazvaná "Tourer" a nie "Silverado", čo odlišuje turistickú verziu od ostatných V-Star-ov a Road Starov. Označenie pravdepodobne odzrkadľuje trochu iný výzor, už je to viac moderný a menej westernový štýl. Dodatočná výbava pridáva na cene o 1100 $ oproti základnej verzii, ktorá stoji 10 090 $. Tourer stoji 11 190 $ v jednofarebnej verzii - v červenej alebo čiernej - alebo 11 390 $ v dvojfarebnej striebornej verzii. Základný model je na výber v červenej, modrej alebo v nevyhnutnej čiernej farbe.

Zvyšné V-Star modely od Yamahy sa vrátia nedotknuté a nezmenené, teda až na grafické úpravy a zmenené ceny. Yamaha ešte stále uvažuje, ako by mal nástupca V-Maxa vyzerať. Ak sa chcete pozrieť na výzor prototypu MadMax2, tak tu je odkaz.

Foto: www.starmotorcycles.com/

Pridané: 07.07.2006 Autor: AcHeRoN Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria