Anketa:
Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III 1/2
ZdieľaťPridané: 01.11.2005 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 30786 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.
Prvou novinkou je Suzuki Boulevard M109R. Novinka je prírastkom do rady Intruder (v amerike označovanej Boulevard) a pismeno "M" je zase americké označenie pre "musclebike", u nás označovný ako Marauder.
![]() |
Objem motora je 1783 cc, čo znamená, že ide doposiaľ o najväčšiu motorku tohto výrobcu. Tento "musclebike" je výnimočný aj tým, zadný disk má rozmery 8,5 x 18 " a je oblečený do širokej nízkoprofilovej pneumatiky 240/40R18! Model prišiel s úplne novým kvapalinou chladeným motorom s objemom 1783 cc, s valcami do V zvierajúcimi uhol 54 stupňov, 4-mi ventilmi na valec, injekčným vstrekovaním paliva získaného z GSX-R, dvojitou hornou vačkou a mazaním so "suchou" olejovou vaňou (anglické označenie "dry-sump").
GSX-R výrobcu inšpirovala aj pri výrobe dvojitej kotúčovej brzdy vpredu. Pri pohľade spredu upúta najme markantný kryt svetlometu, za ktorým sa skrýva tachometer a nad ním je na riadidlách upevnený digitálny otáčkomer.
![]() |
Motor má obrovský krútiaci moment od nízkych otáčok až po "červene pole" a na zadné koleso je prenášaný kardanom. S robustným oceľovým rámom môže podvozok motorky ľahšie ovládať všetkú tú silu a krútiaci moment tohto dvojvalca a zároveň poskytuje pohodlie pri riadení. Hmotnosť motorky je 315 kg, rázvor je 1 715 mm a výška sedadla je iba 700 mm, čo umožňuje jazdcom cítiť sa istejšie pri nízkych rýchlostiach a dosiahnuť ľahšie na zem.
Pochrómované výfuky so šikmo odrezanými koncami pôsobia elegantne a sú navrhnuté tak aby produkovali chrapľavý zvuk, ktorý nezostane bez povšimnutia.
![]() |
Zozadu na prvý pohľad upúta masívna zadná pneumatika, ktorá budí rešpekt. Na blatníku nad ňou sa nachádza zadné svetlo, ktoré je zložené z LED diód. Na trend používania LED diód na motocykloch si už začíname zvykať. Výkon zatiaľ nieje známy, takže na konkrétne čísla si možno ešte chvíľu počkáme...
![]() |
Pridané: 01.11.2005 Autor: AcHeRoN Zdieľať
Súvisiace články:
- Masívnych 221 Nm v troch valcoch - Triumph Rocket 3 GT (2022), ladies and gentlemen! - Herghott
- Motocykel 2016 v detailoch - Romoto
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2013 - Awia
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- Harley-Davidson novinky 2021 Street Bob® 114, Fat Boy 114, nový audiosystém Rockford Fosgate a 4 prémiové touringové CVO modely - Awia
- Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké! - Herghott
- Motonovinky roku 2003 - Awia
- Harley-Davidson Road Glide 2015 je tu - Nový model je neúnavným požieračom míľ - Redakcia
- Dočkáme sa v 2020 novej Suzuki DR Big? - Redakcia
- Harley-Davidson dnes ukazuje nové modely! Cestovné enduro, elektro bike, Streetfighter a nový custom! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Harley-Davidson predstavuje prototyp XR1200
- Yamaha Star V-Star 1300
- Nová vlajková loď od Yamahy – Star Roadliner

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!