ISSN 1336-6491 | Online: 2506 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja TDM-ka

 Zdieľať

Pridané: 19.09.2002 Autor: bugy
Čitatelia: 10605 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po štyroch rokoch jazdenia na MZ 250 som ju tento rok vymenil za Yamahu 850 TDM r.výr.96.

 Moja bývalá
Moja bývalá

Tak to je MZ 250, na ktorej som sa preháňal štyri roky. Rok výroby mala 1989, Keď som ju kúpil bola po generálke, bol som s ňou vcelku spokojný. Ale tento rok to prišlo, kupil som si konečne „veľkú“ motorku.

 TDM-ka
TDM-ka

Tak to je ona. Zatiaľ sa s ňou len zoznamujem lebo je to rozdiel MZ a TDM.
Technické parametre:
Kvapalinou chladený 4taktný radový dvojvalec, 10 vent. DOHC
objem: 849 ccm
výkon: 80 k pri 7500ot./min
krút.moment: 78 Nm pri 8500ot./min
prevodovka: 5 stupňová
max.rýchlosť: 200km/h
hmotnosť: 229kg s plnou nádržou
objem palivovej nádrže: 20 litrov

Najazdil som na nej okolo 1500km a spotreba bola v priemere okolo 5 litrov na 100km pri aj celkom rýchlej jazde tak chvíľami aj 150km/h.. Pri predbiehaní nie je nutné podradiť sila motora je cítiť už aj pri nízkych otáčkach. Tento rok som sa na mojej TDM-ke zučastnil aj 1.Stretnutia MotoRide-ákov , škoda len že som prišiel až v sobotu ,keď už ste boli na spoločnom výjazde. Dúfam, že nabudúce to už nezmeškám.

 TDM-ka
TDM-ka

Pridané: 19.09.2002 Autor: bugy Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha TDM 850 1996:

Foto:
Yamaha TDM 850 1996
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:TDM 850
Rok:1996
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:849 ccm
Max. výkon:78.1 k (57.4 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:76.5 Nm / 6000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:201 kg
Výška sedla:795 mm

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »