ISSN 1336-6491 | Online: 1550 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda XL200R

 Zdieľať

Pridané: 12.10.2006 Autor: mitzo
Čitatelia: 24956 [Vaše stroje - Moja motorka]

Píšem o nej preto, lebo som nenašiel takmer žiadnu zmienku o nej. Z vďaky a pre tých, čo sa rozhodujú, na čom začať, venujem jej aspoň zopár riadkov.

Viem, môže sa Vám to zdať divné, ale motorky ma predtým akosi veľmi nelákali, nevedel som o nich veľa a preto som nemal nejaké tie začiatky s jawami, ako je to obvyklé. Keďže les mám od domu vzdialený sotva 50 metrov, vídal som rôzne mašinky, ako si to doň šinú, ale mňa to akosi nelákalo.

Vlastne môžem poďakovať otcovi, ktorý si XL-ku kúpil od nášho známeho. Keď nám ju doviezol domov, nevedel som sa ešte ani pohýnať, no trochu cviku a už to išlo. Keď ju videli kamoši, niektorí trochu zbledli od závisti. Ako týždne ubiehali, naučil som sa veľa o endurách, techniku jazdy,ako padať a pod. Otec na 200-vke jazdil len pol sezóny, potom si kúpil XL600RM-ku. Prebral som XL200-vku, a v zime som sa pustil do jej repasu.

 Tak toto je ona...
Tak toto je ona...

Problémov nebolo veľa, no stačilo vychytať muchy. A tie muchy mi zabrali pol roka. Budem radšej stručný, lebo popis všetkých prác by tu asi nevošiel. Celú som ju rozobral, dal opieskovať a nastriekať rám. Motor som krvopotne vyčistil a nastriekal do pôvodnej červenej, a ináč to boli len samé čistiace práce (a tých prác bolo viac než dosť). Takisto karbec-keď som ho rozobral, nemohol som uveriť, že XL-ka s ním ešte vôbec išla. Toľko špiny som ešte pokope asi nevidel. Elektrický štartér zo začiatku akosi nechytal, no tu bola príčina.

Ešte môžem spomenúť nastavenie ventilov a novú rozvodovú reťaz. Ďalej to boli nejaké tie kozmetické veci ako zadný blatník, ktorý už nebol originál a navyše nepasoval. Nahradil som ho pekným univerzálom od UFA. Vpredu moju XL-ku zdobí blatník z XR400, tiež od UFA. Takisto som opravil ešte zopár vecí: sedadlo, správne sme zapojili elektriku, a ešte vynovené bočné plasty. Výfuk je trochu upravený, má to ten správny zvuk. Zakončil som to novou baterkou. Teraz už na r.v. 1987 vyzerá a ide celkom dobre.

Keďže sezónu pred repasom som sa len učil jazdiť, po zime som mal možnosť skutočne si oskúšať, čo dokáže. Ovládanie XL-ky je ľahké, je veľmi obratná a živá, nie je problém rýchlo sa vyhnúť prekážke v lese (ak máte menej než 100 kg, tak má celkom postačujúci ťah:-). Pruženie vpredu je tuhšie, zadný centrál je mäkší. Motor má nejakých 195 ccm, a výkon 20 koní, čo je na začiatok dosť slušné. Päť rýchlostí je pre ňu postačujúcich, radia sa ľahko a pomerne presne. Maximálka je niekde okolo 115 km/h. Brzdy sú pomerne ostré, zadná je bubnovka a predok istí kotúč.

Na dlhšie túry nie je až taká pohodlná ako väčšie moto, cítiť vibrácie, no dá sa to zniesť. XL-ka vyjde každý kopec, na jednotke strmšie, a na dvojke menšie kopce, len ju treba trochu viac vytočiť. Musím povedať, že ma ešte nenechala v štichu, za čo som jej vďačný. Ak náhodou vletíte do bahna, nie je až také ťažké sa odtiaľ vyhrabať - 115 kg nie je až tak veľa a el. štartér je váš kamarát v každej chvíli. Sem-tam som sa s ňou prevrátil, no nebolo to také strašné - okrem chráničov páčok si to neodnieslo nič. Nádrž má 9 litrov, a vzhľadom na to, že XL-ka veľa nežerie, vám plná vydrží niekoľko stovák km.

Cena XL200R je dosť porovnateľná s XL250R, na dvestovka je podľa mňa lepšia. Má síce o nejaké 3 - 4 koníky menej, no má el. štartér a je o 10 kg ľahšia, takisto má vpredu kotúč namiesto bubna, takže sa skôr oplatí uvažovať nad ňou.

 Stav tachometra
Stav tachometra

V podstate mám z XL-ky dobrý dojem. Pre mňa je už síce dosť slabá, dve sezóny na nej sú dosť, preto sa pozerám po niečom väčšom a ostrejšom, na zimu ju predám. No pre začiatočníka, ktorý chce trochu pričuchnúť k offroadovej zábave, je to veľmi dobré moto. Kto chce začať, tak rozhodne s ňou, alebo s niečím jej podobným.

Pridané: 12.10.2006 Autor: mitzo Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XL 200 R 1983:

Foto:
Honda XL 200 R 1983
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XL 200 R
Rok:1983
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:195 ccm
Max. výkon:17.25 k (12.68 kW) / 8000 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:65.5 x 57.8 mm
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:bubnová
Pneu vpredu:2.75-21
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:4.10-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:114 kg
Objem nádrže:9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »