ISSN 1336-6491 | Online: 2663 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XT 600 r.v.1990

 Zdieľať

Pridané: 15.04.2002 Autor: mdesign
Čitatelia: 18077 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motocykel bol dovezený zo Švajčiarska, hneď po dovezení a absolvovaní nutného zla na colnom a iných úradoch som motocykel rozmontoval do polednej skrutky....

Oceľové časti sa opäť pozinkovali a duralové vyleštili. Riaditká som použil oproti pôvodným ľahšie a pevnejšie zn. RENTHAL. Nové plasty, manžety ,rukoväte boli od POLISPORTU. Rám bol pieskovaný o nanovo striekaný modrým práškovým lakom, pôvodné plasty a nárdž modrou metalízou SIKKENS. V motore som vymenil spojku, rozvodovku a valec sa prevrtal na 2.výbrus. Pridal som ešte platinovú sviečku SPLITFIRE a športový vzduchový filter TWIN AIR, samozrejme nový olej a olejový filter.
A na záver: zatiaľ som spokojný.

 Yamaha XT 600
Yamaha XT 600

Pridané: 15.04.2002 Autor: mdesign Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XT 600 1990:

Foto:
Yamaha XT 600 1990
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT 600
Rok:1990
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:595 ccm
Max. výkon:44.6 k (32.8 kW) / 6500 ot.
Kompresný pomer:8.5:1
Vŕtanie x Zdvih:95.0 x 84.0 mm
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:3.00-21
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:4.60-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:154 kg
Objem nádrže:11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:146 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »