Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1728 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpy na skok

 Zdieľať

Pridané: 14.11.2006 Autor: majoBA
Čitatelia: 8294 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.

V septembri a októbri sme si na lúčenie s letnou sezónou vybrali jazdenie medzi rakúskymi dvojtisícovkami.Cieľom bolo dobre si zajazdiť, spoznať nové cesty a rozdeliť to ako jednodňovky so štartom aj cieľom v Bratislave. V rôznych obmenách sa štyroch výletov zúčastnili: Rajcak, Agressor, Docent a MajoBA.

 Raxalpe
Raxalpe

1. trasa, 385 km: BA - Eisenstadt - Neunkirchen - Semmering - Steinhaus a. S. - Rettenegg – Trattenbach – Gloggnitz – Kaiserbrunn – Pernitz – Felixdorf – Moosbrunn – Fischamend – BA

Najnudnejší ale nutný presun je vždy od Bratislavy po začiatok hôr. Skutočná zábava a radosť z jazdy začína za diaľnicou A2 z Viedne do Grazu. Po krátkej zastávke v Semmeringu chceme pozrieť aj druhé lyžiarske stredisko Stuhleck. So Steinhausu je to pár kilometrov po úzkej a výnimočne nie úplne dobrej ceste k odbočke na Stuhleck. Z tejto strany som ešte Stuhleck nevidel, pretože lyžovať chodíme zo severnej strany od Spitalu. Malé sklamanie pripravila spomínaná odbočka. Pre cestné moto nevyzerala veľmi lákavo a tak radšej pokračujeme ďalej (to som ešte netušil, aká enduro vložka na mňa čaká na jednom z ďalších výletov). Cez Rettenegg a Trattenbach do Gloggnitzu je to pohodové jazdenie cez prázdne dediny. Za spoznanie stoja cesty č. 27 Reichenau - Pernitz okolo Schneebergu, ktorý je za dobrého počasia vidieť aj z Bratislavy a cesta č. 21 Pernitz - Aegyd. Tie sa nachádzajú blízko Wr. Neustadtu a tam sa aj začala naša spiatočná cesta.

 Panoráma
Panoráma

2. trasa, 447 km: BA – Schwechat – Modling - Altenberg a. d. Tr. – Hainfeld – Freiland - St. Aegyd - Frein a. d. Mur – Kapellen – Prein – Semmering – Reichenau – Pernitz – Wr. Neustadt – Trumau – Fischamend – BA

Po hrkaní cez dediny začína za Modlingom cesta stúpať vyššie a pribúdajú zákruty. Prichádza aj zradná zákruta, ktorá sa uťahuje a vyššia nájazdová rýchlosť ma núti doriešiť problém v náklone. Po zrovnaní moto počujem nepríjemný zvuk. V zrkadlách sa mi mihlo Varadero v neprirodzenej polohe. Padáky a moto-handry sú skvelé vynálezy, zachránili to najdôležitejšie a poškodenú stupačku nahrádzame jednou z mojich zadných. Malý pokles nálady nám napravili nasledujúce kilometre a ako dobre to dopadlo, si uvedomujem asi o 150 km ďalej, kde nakladajú domáceho motorkára s korzetom na krku do sanitky. Na ceste č. 214 a 23 Freiland - Kapellen je viac moto ako plechoviek a tak si jazdu užívame až po Kapellen, kde začína krásny prechod cez Raxalpe do Preinu. V Preine nachádzame cestu do Semmeringu, ktorá nie je v mojej 15-ročnej mape (najvyšší čas na GPS) a po úzkej ceste robíme pár km navyše od smeru na Reichenau. Za Kaiserbrunnom umývame plexi z prilieb v studenom potoku a identickou cestou z trasy č. 1 okolo Schneebergu sa vraciame domov.

 Nad Eisenerzom
Nad Eisenerzom

3. trasa, 535 km: BA – Wien - St.Polten - Ober Grafendorf - Kirchberg a. d. P. – Neubruck – Gaming – Lassing – Hieflau – Eisenerz – Leoben - Bruck a. d. M. – Murzzuschlag - Wr. Neustadt – Wien – BA

Každý výlet je o pár km dlhší a tak sa tentokrát rozhodujeme investovať do diaľničnej známky a na presun do Álp a späť využijeme diaľnicu. Úsek Viedeň - St. Polten nám iba minimálne urýchli cestu vďaka prácam na diaľnici. Cesta č. 39 z Ober Gragendorfu až po križovatku s cestou č. 28 za Frankelfelsom je trojkombinácia cesty, železnice a potoka, ktoré sa na tomto úseku navzájom asi šesťkrát krížia. Národné parky, lyžiarske strediská, vrchy 1700 až 2300 metrov, stúpania - klesania od 16 do 24 % vytvárajú obraz o dobrom výbere trasy. Za Eisenerzom začína znova stúpanie a cez most sa dostávame na parkovisko pri Prabichle s dobrým výhľadom na Eisenerz utopený v doline. Hneď vedľa je červená hora, kaskádovito vytvarovaná človekom. Zrejme ťažba nerastných surovín. Opúšťame toto príťažlivé miesto a cez stredisko Prabichl pri Vordernbergu schádzame do nižších polôh, starostlivo stražení policajným radarom viditeľným na rovnom úseku z jedného kilometra. V najbližšom meste tú horninu asi spracúvajú lebo červené tam bolo asi všetko. Ale to už sme v Leobene, kde dotankujeme a do BA ideme už len po diaľnici.

 \"Červená hora\"
"Červená hora"

4. trasa, 610 km: BA – Wien - Wr. Neustadt – Aspang – Friedberg – Vorau – Wenigzell - smer Ratten – Birkfeld – Gasen - Bruck a. d. M. – Leoben – Trofaiach - Pichl Grosdorf – Kapfenberg – Mariazell – Turnitz – Traisen - St. Polten – Wien – BA

Diaľničná známka bola ešte platná z minulého výletu a tak sme sa pomerne rýchlo presunuli zo Schwechatu k zjazdu z diaľnice na Grimmenstein a Aspang. Podľa mojej historickej mapy nevyzerala táto časť Álp nejak lákavo ale príjemne ma prekvapila. Od Rohrbachu začína stúpanie a tak skvelé cesty a panorámy som nečakal. Na horskom prechode medzi Gasenom a St. Erhardom si dávame pauzu a kocháme sa výhľadom, i keď najvyššie vrchy zakrývala oblačnosť a dosť fúkal studený vietor. Bolo 14. októbra."Vlásenky" sa striedali s "vracákmi" a onedlho sme zase boli v nižších polohách. Pri Bruck a. d. Mur som minul odbočku na starú cestu do Kapfenbergu a tak meníme plán o pár km navyše cez Leoben – Trofaiach - Pichl Grosdorf - Kapfenberg. Táto drobnosť nás takmer stála veľa. Už viem, že tenké červené čiary na mape nie sú vhodné pre cestné moto. V Trofaiachu s dedinou skončil aj asfalt a začala cesta z udupanej zeminy a štrku. Pohoda, to Fazer zvládne... Čím ďalej sme sa dostávali, povrch bol stále menej vhodný pre 230 kg moto s cestnými pneumatikami. Kamene boli čoraz väčšie a začali sme stúpať cez 180 stupňové zákruty. Vrátiť sa nám už nechcelo, na to sme boli už dosť ďaleko, pomaly sa blížil večer a svietila mi rezerva. Stále som dúfal, že sa to musí za každou zákrutou zmeniť k lepšiemu. Práve naopak, kvôli spevneniu a zimnej premávke boli nasledujúce zákruty obsypané veľkými ostrými kameňmi, na ktorých sa sotva dala udržať stopa. Veľa nechýbalo k pádu alebo "opusteniu" cesty. V duchu som rozmýšľal, akú mám spotrebu na prvom a druhom prevodovom stupni, či mi nedôjde benzín, spomenul som si aj na nejaké modlitby za moju novú michelinku a nepoškodené časti moto-plasty, nádrž, blok motora... Neviem ako dlho nám to trvalo, než sme sa dostali do Pichl Grosdorfu, ale radosť som mal z toho obrovskú, že to dobre dopadlo. V Kapfenbergu tankujeme a po výbornej ceste č. 20 Kapfenberg – Mariazell – Turnitz - Traisen prichádzame za tmy na diaľnicu v St. Polten. Odtiaľ do BA je to už len povinný presun.

 Začiatok enduro vložky
Začiatok enduro vložky

Pridané: 14.11.2006 Autor: majoBA Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria