Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2172 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005

 Zdieľať

Pridané: 12.01.2006 Autor: majoBA
Čitatelia: 20370 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Naše výjazdy k moru sú spojením vyjazdenia sa na motorkách a užívania si letnej dovolenky, preto v tomto článku nenájdete žiadne "dôležité" informácie o historických pamiatkach a pod., ale skôr tipy a skúsenosti z chorvátskych ostrovov.

Výber miesta pre tohtoročnú motodovolenku nebol vôbec problém, lebo posádku tvorili iba dve moto a dvaja jazdci. Pánska jazda a čím menej účastníkov, tým menej starostí s časovým harmonogramom. Stačilo dohodnúť ten správny termín, pripraviť stroje a vyraziť na chorvátske ostrovy, na ktoré sa zameriavame už tretí rok. Príprava mojej motorky bola zaujímavá, keď okrem obvyklej kontroly a výmeny všetkého potrebného som dva týždne pred odchodom riešil "zblíženie" s čiernym asfaltom. (Ak ti niekto nedá prednosť, môžeš mať brzdy aj z R1 – nepomôže.) Našťastie nič vážne a neskôr zisťujem, že moto bude pojazdná len s kozmetickými vadami.

20. 7. 2005 BA - Balaton

Tak teda nakladám veci na zadné sedadlo môjho Fazera 1000 a do tankruksaku (dúfam, že kufre budú na budúcu sezónu) a vyrážam smer Komárno, kde sa stretávam s Petrom z Košíc na Honde Dominator. Tankujeme doplna aby sme nemuseli kupovať benzín u južných susedov a o chvíľu už ťaháme smer Balaton cez Székesfehérvár a kúsok diaľnice načierno. Na Balaton prichádzame o 17.00,v kempe za dve osoby, dve moto a dva stany platíme 4500 ft a po sprche, večeri a potulke mestečkom ideme spať.

21. 7. 2005, Balaton - Krk

Tak ako aj v minulých rokoch sa prebúdzame do zamračeného rána. Rýchlo balíme veci a obliekame nepremokavé veci a za prvých kvapiek vyrážame k Chorvátsku. Až po hraničný prechod Goričan si užívame lejak a vďaka našej pohodovej cestovnej rýchlosti tankujeme až na chorvátskej strane. Nasleduje ničím zaujímavá a nudná cesta po diaľnici smer Zagreb a Rijeka za 136 HRK. Zaujímavá len tým, že stále sú prehánky a my stále v nepremokoch. Za tunelom pár km pred Rijekou opúšťame diaľnicu a po serpentínach plných vody sa veľmi pomaly dostávame k mostu na ostrov Krk. Za 30 HRK na osobu a moto zdvíhajú rampu a my po prekročení mosta zastavujeme a s radosťou vyzliekame handry do dažďa. Posledný krát až do konca dovolenky sme si užívali dážď. Tu je úplne iný svet, 34 stupňov a čistá obloha. Čaká nás presun cez celú dĺžku ostrova až po mestečko Baška. Konečne si môžeme poriadne zajazdiť na kvalitnom asfalte plnom zákrut a hlavne na suchu. O 15.00 sme už v kempe Zablače, kde strávime za 260 HRK na osobu tri noci.

 Za mostom na Krk
Za mostom na Krk

22. a 23. 7. 2005, Krk

Z Bratislavy som prešiel 690 km a tak je čas na očistu stroja a mazanie reťaze. Zvyšok dní trávime v Baške typicky dovolenkovo - kamenistá pláž, priezračná voda a večerné mólo plné ľudí a reštaurácií.

24. 7. 2005, Krk - Rab

Krátky presun z ostrova na ostrov. Zbalení čakáme na trajekt, ktorý ide priamo z Bašky a vyloďujeme sa v mestečku Lopar na Rabe. Tu s ťažkosťami nachádzame miesto v kempe A.C. San Marino za 224 HRK/os. na tri noci. Na tachometri pribudlo 13 km, zvyšok spravil trajekt za 101 HRK.

 Baška
Baška

 Baška z trajektu
Baška z trajektu

25.a 26. 7. 2005, Rab

Tradičný dvojdňový oddych v štýle pieskovej pláže s čistou vodou a asi 200 m plytčinou. Zvyknutí z iných miest hľadáme mólo na večerné vysedávanie pri pive. Nič také sme nenašli ale nahradil nám to zábavný komplex hneď pri pláži s množstvom atrakcií pre deti ale aj živou hudbou a letnými terasami.

27. 7. 2005, Rab - Hvar

Ráno odchádzame z kempu San Marino s vedomím, že nás čaká cesta cez Rab, potom trajektom na pevninu do Jablenaca za 27 HRK a popri mori kvalitnou cestou miestami s vybrúseným povrchom cez Karlobag do Mastenice, kde sa napájame na diaľnicu. Využívame ju až po koniec pri Dugopolje za 57 HRK a zostáva nám uraziť pár km po Drvenik, kde by sme chceli prejsť trajektom na pre nás už dobre známy ostrov Hvar - miesto v Chorvátsku s najväčším počtom slnečných dní v roku. A je to aj poriadne cítiť. 40 stupňov v tieni a loď vzdaľujúca sa pred nosom nás donútili pred miestnou kaviarňou urobiť striptíz a prezliecť sa z motohandier do trička a krátkych nohavíc. Je to trochu riziko lebo poznáme cestu zo Sucuraja do Jelsy kde sa chystáme stanovať a nie je to žiadna moto-zábava. Aspoň pre mňa nie. Úzka cesta s rozbitým povrchom a neprehľadnými zákrutami v pekných výškach nad morom. Samozrejme bez zvodidiel, ako je tu zvykom. Po zaplatení prevozníkovi 34 HRK a vylodení sa v Sucuraji sa vydávame na najťažší úsek cesty. Najťažší tým, že treba byť neustále v strehu pred každou zákrutou o čom svedčí asi tretina domácich rozbitými ľavými stranami svojich plechoviek. Našťastie všetko dopadlo dobre až na jedno stretnutie s busom z pepíkoviec, keď som mal pocit že polovicou zadnej pneumatiky už idem vo vzduchu nad strmým zrázom. V Jelse o 17.00 nachádzame v kempe Mina (málo hviezdičiek, ale mám ho rád) dobré miesto a platíme 184 HRK/os. a stan na päť nocí, respektíve štyri dni. Z Loparu na Rabe to bolo 420 km. Myslím, že sa dá ísť trajektom aj zo Splitu do susedného Starého Gradu a vyhnúť sa nekvalitnej ceste na Hvare ale mám pocit že by to vyšlo drahšie.

 Jelsa
Jelsa

28., 29., 30. a 31. 7. 2005, Jelsa

Jelsa je ideálne miesto na oddych. Tichá zátoka bez prístupu lodí a člnov, voda s klasickým jadranským odtieňom, skalným brehom alebo kúskom betónu alebo piesku. Nikdy som tu nemal pocit preplnosti na pláži. Prítomnosť turistov trochu silnejšie pocítite až pri večernej návšteve centra, kde to ale vôbec neprekáža. Celkovo sú ostrovy menej navštevované ako napríklad Makarska riviera. Štyri dni nič nerobenia len opaľovania sa a šnorchlovania. Spravil som si iba krátky 25 km výjazd do Sv. Nedelje cez neupravený tunel Pitve do ktorého bol zákaz vjazdu motocyklom. Neviem prečo asi pre výšku stropu, ale ked som videl nejakého domáceho na neidentifikovateľnom stroji ako z neho vyletel (myslím moto, nie UFO) tak som sa trochu prikrčil a prešiel cez neho aj ja na skvelú panorámu nad Sv. Nedeljou. Na tomto ostrove sme mali jediný problém s policajtom a jediné nedobrovoľné zastavenie. Petra zastavil v centre promenády za jazdu bez prilby. Po vyhrážkach o výške pokuty a následnom prerátaní na našu silnú menu sa rozišli s dohodou že sa vráti do kempu po prilbu a môže ďalej jazdiť po pešej zóne, kde bol zákaz vjazdu.

 Jelsa - kemp Mina
Jelsa - kemp Mina

1. 8. 2005, Jelsa - Trogir

Ráno nás čaká cesta cez celý Hvar naspäť do Sucuraja a odtiaľ loďou za 34 HRK do Drveniku. Potom popri mori na skvelom asfalte prichádzame do Trogiru kde zostaneme jednu noc a stretávame sa s priateľmi, ktorí tu trávia dovolenku. Tu sa začína aj naša cesta domov. Kemp nás tu vyjde na 90 HRK/os. Posledné kúpanie v slanej vode, návšteva pekného centra ale preplneného turistami a autami. Takú tlačenicu som nezažil ani v Blave. Ani skútristi sa cez takú kopu plechoviek nemohli dostať.

2. 8. 2005, Trogir - Balaton

Čaká nás 580 km. V Prgomete nabiehame na diaľnicu a za 61 HRK z nej schádzame až pri Gornjej Ploči. Cez Udbinu a Plitvické jazerá ideme po starej ceste po Karlovač, kde znovu využívame diaľnicu za 52 HRK až po hraničný prechod Goričan. Odtiaľ je to na Balaton pár km a tak o 16.00 už sme v tom istom kempe v Balatonlelle.

3. 8. 2005, Balaton - BA/KE

Opúšťame maďarské more a niekde pri meste Kisbér sa rozdeľujeme. Peter ide smer Komárno - Košice, ja Gyor - Bratislava. V garáži som o 11.00, Peter v KE o pár hodín neskôr. Cestovanie na motocykli po Chorvátsku a chorvátskych ostrovoch má veľa výhod oproti autíčkárom. Nemusia vás trápiť tie preplnené cesty, ktorými nás strašia v dopravných servisoch a na 99 % nečakáte v rade na trajekty a podobné zdržovačky. Po celý čas sa nevyskytla na motorkách žiadna porucha ani nehoda, defekt a pod. Najazdil som 2200 km s priemernou spotrebou 5,2 l/100 km.

Náklady:

  • benzín 4400 Sk
  • kempy 5000 Sk
  • diaľnice a trajekty 2700 Sk
  • proviant cca 10000 Sk - podľa toho ako vám chutí a koľko ste ochotní niesť z domu, my sme nebrali nič.
  • V roku 2002 Peter navštívil okrem medzinárodného zrazu v Pule aj ostrov Pag nazývaný aj mesačnou krajinou ale ostatné tri väčšie ostrovy v blízkosti Zadaru nás ešte len čakajú. V roku 2003 sme prejazdili ostrovy Brač, už spomínaný Hvar, Korčula a polostrov Pelješac. V roku 2004 do zoznamu prejazdených a trochu spoznaných pribudli ostrovy Cres a Lošinj a pobrežné mesto Poreč v blízkosti slovinských hraníc. Zo všetkých menovaných nás trochu sklamal iba Cres a Lošinj. Všetko je tam dobré ako na ostatných, len ceny sa nám zdali prispôsobené viac talianom ktorí to sem nemajú ďaleko (možno nesprávny výber ubytovania). Na každom z nich sa dá prežiť iný typ dovolenky a záleží len od vás, čo od nej očakávate a ako si ju chcete užiť. Pre bližšie info rád odpíšem. Takže tipov na leto je tu myslím z Chorvátska dosť, už len aby tá zima odišla...

    Pridané: 12.01.2006 Autor: majoBA Zdieľať

    Súvisiace články:

    Ďalšie články tohto autora:

    Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

    Galéria ku článku:

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria

    Galéria