ISSN 1336-6491 | Online: 1589 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

7 rokov snívania... Honda Shadow

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2007 Autor: Roman Jurščák
Čitatelia: 8839 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako chalanisko som bol v letnom tábore na Zemplínskej šírave a tam som ju prvý raz videl (nie moju frajerku, ale Hondu). Frajerisko v okuliaroch sa vozil na Shadowe popri vode a ja som si hovoril, že i ja musím byť raz takýto frajerisko...

A odvtedy uplynulo 7 rokov. Moja motorkárska minulosť je hádam taká istá ako každeho z vás. Dáky Pinčeľ, Jawa dvastopadesátka a to dvakrát, a potom SUZUKI DR 650. Keď som sa jej chcel po jednej sezóne zbaviť, chlapík v Honde v NZ ma presvedčil, aby som si kúpil miesto jazdenky nový stroj...

 Úplne prvá foto s Hondou a mojim budúcim švagrom...
Úplne prvá foto s Hondou a mojim budúcim švagrom...

Honda Shadow

Po nej som sedem rokov slintal nad obrázkami v motočasopisoch a po pár pohľadoch v showroome v Honde nebolo treba viac váhať. Dovliekol som ju koncom apríla a od vtedy odomňa cická doláče hádam všetky čo mám. Brašne, alarm, valec, opierka, tankvak, olej... A to ešte len začínam, šak kukni...

 Pomaly sa to na ňu oberá, začína sa to podobať na to čo som si predstavoval...
Pomaly sa to na ňu oberá, začína sa to podobať na to čo som si predstavoval...

Nebudem tu písať ako to jazdí, však si vie každý prečítať dáku tu recenziu, hlavné je, že je každý s tou svojou károu spokojný, ja určite som...

 A takto na nej jazdím...
A takto na nej jazdím...

No a na záver... Teším sa na to kedy sa objaví slnko, skape snah ak dáky do jary nakydá, uschne cesta a hor sa na výjazd okolo Liptova, a do Svitu do jednej fajnej predajne objednať dáke veci čo by sa mi hodili na stroja, čo som zazrel pri lietaní po nete. Traktoristi zdar!!!

 V prírode ja a Honda - schválne, či uhádnete ktorý som ja?
V prírode ja a Honda - schválne, či uhádnete ktorý som ja?

Pridané: 15.01.2007 Autor: Roman Jurščák Zdieľať

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »