Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1769 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30063
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17747)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12316)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Haličská motorkáreň - humus alebo dedinský majáles

 Zdieľať

Pridané: 03.06.2007 Autor: jozo13
Čitatelia: 14567 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Toto sú dva prívlastky, ktoré na vlaňajšiu Haličskú Motorkáreň použili dvaja členovia motorkárskych portálov, pretože akcia už skončila o 18.00 a pretože sa na námestí o 23.00 zabávali miestni Rómovia.

Pokračovali sme teda aj tento rok, keď už máme takýchto fanatických priaznivcov a urobili sme druhú Haličskú motorkáreň už bez motomajálesu pre Rómov. Aj tohto roku to bol asi humus, lebo sme skončili takisto o 18 00. Ale prišiel z „fanatikov“ už len jeden. Ten druhý nejako nikomu nechýbal.

 Ráno o desiatej
Ráno o desiatej

A ako prebiehal majáles? Do jednej sme prezentovali účastníkov, následne motorky a vozili deti. O jednej obedovali, potom exhibične pod dohľadom polície (vrelá vďaka im) urobili výjazd do Lučenca a späť. Pozreli sme si Silárda a Baláža, to sú „humusonávštevníci„. Prišlo 270 motoriek, z toho 41 zo zahraničia. Jemne sme sa zabávali, počúvali kapelu z Lučenca a na záver vyžrebovali humusoskúter. Ostal v Haliči čakateľom druhého bábätka.

 Zuzka medzi kolíkmi
Zuzka medzi kolíkmi

 Kekso a Kokso pred súťažou
Kekso a Kokso pred súťažou

Všetci účastníci potom mali pozvánku na bezplatnú grilovačku spojenú s diskotékou. Bolo nás na nej 64. Ostatní išli domov. Neboli striptérky, rockové kapely, nebolo ozvracané námestie. Bola pohoda, kľud a motorkári zo srdcom či už na Jawkách alebo na niekoľkostotisícových strojoch. Určite sa nájdu aj nespokojné srdcia, ale dajte si ruku na to svoje a priznajte si, aj vy ste spokojný so všetkým a aj vám sa podarí všetko? Nie? Tak to ste ako my, haličský motoveteráni, ktorí chcú, aby sa na motorkárskom zraze stretla minulosť s prítomnosťou.

 Pohoda
Pohoda

O rok vás pozývame do Haliče opäť. Už v novom termíne 1. 6. 2008, aby sme spojili aj deti s dvojkolesovými krásavicami a ukázali im na čom sa učili jazdiť ich otcovia. Celá galéria bude na www.motoveterani.sk.

 Organizátorská partia
Organizátorská partia

Pridané: 03.06.2007 Autor: jozo13 Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »