Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1667 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26128
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15794)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10334)
Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yuki/Keeway alebo nie je čína ako čína

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2007 Autor: Raibek
Čitatelia: 19475 [Vaše stroje - Moja motorka]

To čo je za značku? Kde sa to vyrába? Jáj, to je čína… Ešte sa to nerozpadlo? Koľko to stojí? To nie je veľa. Aspoň to dobre vyzerá.

Tak toto a podobné reči počúvam stále. Je to už druhá čínska motorka ktorá mi hovorí pane. Po sezóne 2006 v sedle Yuki SM 125 motard som v roku 2007 brázdil cesty na Keeway Speed 150. Jazdím ešte len 2 roky a za ten čas som stihol najazdiť približne 22 000 km, z toho 17 000 na Keeway. Myslím, že je čas podeliť sa o svoje skúsenosti s toľko zatracovanými čínskymi motorkami.

Yuki

 Yuki na Šturci
Yuki na Šturci

 Veľký Šturec
Veľký Šturec

  • Objem motora: 124 ccm
  • Pohon: 4-taktný 1-valec vzduchom chladený
  • Vŕtanie x zdvih: 56,5 mm x 49,5 mm
  • Max.výkon: 8 kW 8500 ot/min
  • Zapaľovanie: CDI
  • Štartovanie: elektrické, nožná páka
  • Spojka: mokrá, viaclamelová
  • Krútiaci moment: 13 Nm 6500 ot/min
  • Dĺžka x Šírka x Výška: 2130mm x 795mm x 1450mm
  • Hmotnosť: 123 kg
  • Predné koleso: 100/80 - 17
  • Zadné koleso: 120/80 - 17
  • Brzdy: predná kotúčová, zadná kotúčová
  • Max.rýchlosť: 90 km/h
  • Objem nádrže: 10 l
  • Spotreba: 3 l/100km
  • Akumulátor: 12V 9Ah

Podvozok

Yuki mala prednú vidlu od španielskej firmy Paioli. Vyzerala naozaj dobre a masívne. Jedinou jej nevýhodou bolo dosť veľké potápanie sa pri brzdení. No to sa dá považovať za normálnu vec, hlavne pri takých vysokých zdvihoch. Zadok bol vyriešený centrálnou pružiacou jednotkou, ktorá bola prekvapujúco umiestnená mierne excentricky. Táto by si zaslúžila trošku pritvrdiť, ale v teréne by z vás potom asi vytriasla dušu. Rám bol kolískový, kde motor nebol nosnou časťou. K rámu len toľko, že bol mäkký a v rýchlejších zákrutách sa trošku vlnil. No nebolo to nič strašné.

Brzdy

Predná brzda bola kotúčová s dvomi piestikmi. Tá brzdila naozaj slušne a ak ste mali dobre zohriate gumy a sedeli dostatočne vpredu, nebol veľký problém poslať motorku do pekného kontrolovaného stopee. Zadná brzda bola tiež kotúčová, ale už len s jedným piestikom. Trošku jej chýbal cit.

Motor

Motor pekne plnil svoju prácu cca od 6000 rpm a za hranicou 9000 sa mu už nepáčilo.

Jazda

Na dobrej ceste slušne zvolené obutie a ľahká ovládateľnosť motorky dovolili odvážne náklony až po stupačku (vysunutý slider topánky). Úzke motardové sedlo a široké riaditká sa starali o ľahkú ovládateľnosť hlavne v meste, kam podľa mňa táto motorka aj patrí.

Dizajn

Dizajn bol až na predné svetlo celkom príjemný a pochrómované vypletané kolesá mu dodávali šmrnc. Ale to je subjektívna vec. Vzadu mala praktický nosič, na ktorý sa dalo pripnúť naozaj slušné množstvo vecí.

Turistika

Tu sa dostávam aj k dlhším výletom. Nechcem povedať že to neide, ale určite to ide aj pohodlnejšie. Príjemný pocit z cestovania kazí úzke sedlo a veľmi, ale veľmi silné vibrácie skoro vo všetkých otáčkach. Po 200 kilometroch bol človek úplne vytrasený s boľavým zadkom. No výlety do 100 km boli v pohode. Druhým neduhom čo sa cestovania týka bola rýchlosť. Maximálna rýchlosť bola asi + -90 km/h, no rýchlosť ktorá by sa dala dlhšiu dobu udržať nepresiahla 80 km/h. To motor točil asi 8500 rpm čo už nebolo najmenej. Nepraktické bolo aj to, že motorka nemala žiadny ukazovateľ paliva a ani rezervu. Poslednou vecou ktorá mi bránila vo vážnejšej turistike bola spoľahlivosť.

Spokojnosť

Motorku som kupoval od 1. majiteľa, ktorý ju údajne z rodinných dôvodov predával. Práve v nej bol osadený nový motor (po 300 km) a vymenená zapaľovacia cievka. V priebehu prvých 2000 km mi odišiel zadný tlmič (jazdil som len asfalt), prerušovač na smerovkách, aspoň 10 žiaroviek a neustále niečo praskalo v zadnom náboji (vraj normálna vec. wow!). Aj keď boli na motorke použité pomerne kvalitné komponenty (Kehyn, Paioli, APJ) spracovanie a elektrika boli otrasné. Farba rýchlo bledla, padali z toho skrutky, všade niečo rezonovalo a drnčalo. Neviem či bola chyba vo mne, alebo v motorke. Od 2000 do 5000 km už jazdila bez problémov (až na tie nešťastné žiarovky). No ja som sa jej už bál. Už som jej neveril. Prišla jeseň, rozhodnutie, inzerát, predaj... Nasledovala krásna teplá zima a moje zúfalstvo. A presne tu sa začína písať príbeh mojej druhej motorky.

Keeway

 Pri Malackách
Pri Malackách
 Keeway na Čiernom Balogu
Keeway na Čiernom Balogu
  • Objem motora: 149 ccm
  • Pohon: 4-taktný 1-valec vzduchom chladený
  • Vŕtanie x zdvih: 62 mm x 49,5 mm
  • Max.výkon: 9,5 kW 8500 ot/min
  • Zapaľovanie: CDI
  • Štartovanie: elektrické, nožná páka
  • Spojka: mokrá, viaclamelová
  • Krútiaci moment: 12 Nm 6500 ot/min
  • Dĺžka x Šírka x Výška: 1990mm x 740mm x 1070mm
  • Rázvor: 1300mm
  • Svetlá výška: 150mm
  • Hmotnosť: 120 kg
  • Predné koleso: 2,75-18
  • Zadné koleso: 3,25-18
  • Brzdy: predná kotúčová, zadná kotúčová
  • Max.rýchlosť: 110 km/h
  • Objem nádrže: 15 l
  • Spotreba: 2-3 l/100km
  • Akumulátor: 12V 9Ah

Na prvý pohľad vyzerá tento keeway presne ako Yamaha YBR 125. No keeway je o 22 000 Sk lacnejší. Na keeway nie sú použité žiadne značkové komponenty ako na Yuki, ale celkové spracovanie je už od pohľadu lepšie.

podvozok

Klasická predná vidla je nastavená veľmi komfortne, čo oceníte pri pohodovej jazde na našich „cestách“. Trošku horšie je to pri brzdení, kedy sa dosť potápa celý predok motorky. Vzadu je dvojica pružín s tlmičmi umiestnená po bokoch, ako na Kawasaki er 5.

Brzdy

Predná brzda je kotúčová, jednopiestiková. Pri prudšom brzdení treba na páčku vynaložiť pomerne dosť sily. Vzadu je, celkom dobre dávkovateľná, jednopiestiková kotúčová brzda. Voči tej nemám výhrady.

Motor

Motor je nosnou časťou rámu. Oproti Yuki a aj Keeway speed 125 je viacej sily tejto 150-tky poznať hlavne v kopcoch. Kde 125 podraďujú, ja spokojne prejdem bez podradenia. Aj na rýchlosti a akcelerácii je to poznať. Motor ide bez problémov už od 3000 rpm a medzi 5000-8000 rpm má najväčšiu silu. Hranicu má pri 10 000 rpm kde zasiahne obmedzovač. To v praxi znamená, že piaty (najvyšší) prevodový stupeň môžem mať zaradený od (40) 60 km/h až po maximálku 110 km/h. Pri 90 km/h má motor 8200 rpm čo je ideál aj na dlhšie trasy.

Jazda

Kolieska sú úzke, čo trošku kazí estetický dojem, ale prispieva k dobrej ovladateľnosti. Stačí len pomyslieť na to že sa idete naklopiť do niektorej strany a motorka ako by vám čítala myšlienky. Ale nie je to žiadne padanie do zákrut. Robí presne to, čo jej poviete. Rýchle tempo, hlavne na rozbitých cestách, jej nerobí dobre. Jej mäkký podvozok sa rozvlní a nie je to nič príjemné.

Dizajn

Dizajn je vec subjektívna, ale kto má rád klasické naháče a chróm, určite nebude sklamaný. Sedlo je pohodlné a ani spolujazdec to nemá úplne márne. Vzadu je nosič tak prečo niekde nevyraziť?

Turistika

So spotrebou pod 3 l na 100 km a nádržou na 15 l (z toho 1,5l rezerva) má dojazd, ktorý jej môžu závidieť aj turisti ako Honda Varadero, alebo BMW R 1200 GS. Tá moja je na turistiku vybavená prídavným plexi od firmy Puig, kufrom GIVI, a rozkladacím tankvakom SHAD. Po prvej jazde som trošku cítil chrbát. No chrbát si asi zvykol, lebo neskôr som za deň spravil aj 600 km a žiadne bolesti sa nedostavovali. Len strašne príjemný pocit. Pri dlhších cestách je na nezaplatenie vyvažovací hriadeľ v motore, vďaka ktorému motorka skoro vôbec nevibruje. Tento rok som za 5 mesiacov najazdil cca 17 000 km. Prevažne po SR, ale bol som sa pozrieť aj pri Českých Budějoviciach (ČR) a v Rakúsku (len okrajovo).

Spokojnosť

Za týchto 17 000 km som s motorkou nemal žiadny nečakaný problém. Žiadna závada. Po 10 000 km odišla pôvodná čínska reťaz (nepravidelne vyťahaná). Vymenil som ju za ČZ s ktorou som maximálne spokojný (vydrží aspoň 2x toľko). A ešte mi praskli 2 žiarovky v prednom svetle. Z toho jedna mojou chybou. Motorku som si poctivo zabehol a ona sa mi za to odvďačuje bezproblémovým chodom.

 Cesta na intrák
Cesta na intrák

Záver

Po skúsenostiach s Yuki som kupoval ďalšiu čínsku motorku s malou dušičkou. Yuki nebola zlá, ale nebola taká ako som čakal. Keeway presne splnil moje očakávania. Na motorkárske začiatky je to úplný ideál. Veľmi vám nedovolí prekračovať rýchlostné limity, ale na ceste sa nestratíte. Nieste ten čo premávku spomaľuje, ale v kľude s ňou držíte tempo. To je pre začiatočníka veľká výhoda. Začiatočníkov tiež určite poteší ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Ľahká ovládateľnosť, spoľahlivosť, nenáročnosť na údržbu a malá spotreba jej nahrávajú do kariet aj na použitie ako náhradu za skúter do mesta, prípadne niekam na ryby a víkendové výlety. Nie je to žiadne žihadlo, ale povozí pekne. Túto voľbu som určite neoľutoval. Na záver chcem poďakovať všetkým, čo sa dočítali až sem a dúfam, že sa dozvedeli niečo nové. Prajem krátku zimu a nádherné leto. Jazdite opatrne!

Pridané: 11.11.2007 Autor: Raibek Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Dzešec učinkoh šľivovici na hlopoh :...
1.- Perše poldeci : - prestaňe ci šmerdzec zos papuľi ...
2.- Druhe poldeci :- prestaňu ce ozjabac nohi ...
3.- Trece poldeci :- prestaňe ce boľec bruh ...
4.- Štrvarte poldeci :- prestaňu še ci kľepac ruki ...
5.- Piate poldeci :- prestaňu ci ciskac boganče ...
6.- Šeste poldeci :- prestaňeš še mračic ...
7.- Šedzme poldeci :- začňeš špivac ...
8.- Osme poldeci :- začňeš mladnuc....
9.- Dzevjate poldeci :- začňu še ci pačic druhe ženi ...
10.- Dzešate poldeci :- začňe še ci pačic Tvoja manželka ..

Ďalšie vtipy »