ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29875
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (65)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki VZ 800 Marauder, moja nová láska

 Zdieľať

Pridané: 04.12.2007 Autor: tiko
Čitatelia: 16923 [Vaše stroje - Moja motorka]

Všestranný motocykel, vhodný do mesta aj na dlhšie cesty, jeho majitelia tvrdia, že je krásny už keď zlezie z výrobnej linky. Ak sa však namieša primerané množstvo doplnkov s citom pre ladné tvary, môže byť ešte krajší.

Hneď na začiatok musím povedať, že nie som autorom tejto “prestavby” a nechcem sa chváliť cudzím perím, len by som Vám rád predstavil svoju novu lásku. Určite sa nebude páčiť všetkým, ale dúfam, že poteším tých, ktorý majú radi cruisre plných tvarov a dlhé cesty vo dvojici.

Je to model 2000 a svetlo predajne uzrel prvý krát v rovnakom roku niekde v Nemecku. Jeho prvý majiteľ sa chcel zrejme odlíšiť od ostatných majiteľov Marauderov a tak strávil nejaký čas listovaním v katalógoch rôznych firiem a kúpil nové hlboké blatníky, smerovky, predkopy, dopredu ďalšie dve svetlá, plexi štít, opierku a široké rajdy. S takto skrášleným Marošom brázdil parádne nemecké cesty až do minulého roku, kedy sa moto dostala k nám na Slovensko a teraz ku mne, ale už aj s brašňami a rolkou.

Ako som pred dvoma rokmi predal svoju poslednu Jawku, začal som pokukovať po dačom väčšom a silnejšom a ako mnohým z nás aj môjmu oku ulahodil Drag Star 650, lebo mašina je to ozaj nadherná. Kamaráti ma odhovárali od “malého” výkonu, dlho som váhal, zvažoval pre a proti, surfoval po nete a hltal všetky možné informácie o mne dostupných motorkách. Nie som žiadny obor a Drag Star oproti Jawke, to aj tak “sila”, ale nakoniec som sa rozhodol pre Marauder a keď som zbadal tento konkrétny stroj a po skúšobnej jazde zistil, že mi padne do rúk ako by ho robili pre mňa (teda okrem tých predkopov, pri moje výške to nie je pohodlné, našťastie mám aj originálne stupačky, takže problém je vyriešený), bolo rozhodnuté. Po dvoch rokoch bez moto a po pár týždňoch konštruktívnej debaty s manželkou (zariaďujeme nový byt, takže napriek tomu, že motorky má rada, mala trošku iné predstavy o tom, kam pôjde momentálne väčšina našich peňazí) máme v novučičkej garáži konečne poriadnu mašinu.

Z môjho pohľadu sa mi splnil dlhoročný sen a už teraz sa teším na veľa krásnych kilometrov v sedle tohoto nablýskaného tátoša.

 Suzuki Marauder
Suzuki Marauder

 Suzuki Marauder
Suzuki Marauder

 Suzuki Marauder
Suzuki Marauder

 Suzuki Marauder
Suzuki Marauder

 Suzuki Marauder
Suzuki Marauder

Prajem všetkým pekný deň, peknú zimu (veď nie len motorkami sme živí) a teším sa na novú sezónu a na stretnutia s mnohými z Vás.

Pridané: 04.12.2007 Autor: tiko Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki VZ 800 Marauder 2000:

Foto:
Suzuki VZ 800 Marauder 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:VZ 800 Marauder
Rok:2000
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:805 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 5000 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:207 kg
Výška sedla:700 mm
Objem nádrže:13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:155 km/h
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (65)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »