Anketa:
Yamaha DragStar 650 Classic po roku
ZdieľaťPridané: 09.01.2008 Autor: doddy
Čitatelia: 28156 [Vaše stroje - Moja motorka]
Alebo malý veľký cruiser.
Presne pred rokom som si splnil môj dávny sen a kúpil som draka. Teraz, po roku, môžem zhodnotiť, že som ani nemohol kúpiť lepšie. Počas celej sezóny a to mám na mysli skutočne celý rok, keďže som jazdil aj v zime, mi motorka išla ako hodinky. Pred sezónou som si ju dal pozrieť v servise v Bánovciach (nebudem menovať) a celá kontrola vrátane výmeny filtra, oleja a doplnenia náplní na vyšla na neuveriteľných 1700 Sk. Keď mi povedali, že sa stretneme až o rok, tak som si povedal, že uvidíme, ale teraz môžem potvrdiť, že drak je skutočne bezúdržbová motorka.
![]() |
Pripravená na sezónu |
Trošku som sa obával ako sa moje 2 metre spolu so 115 kilami budú na 650tke cítiť, ale musím skonštatovať, že sa mi jazdí úplne v pohode. Nie že by som si nevedel predstaviť niečo väčšie, ale moja peňaženka ma zatiaľ ďalej nepustí. Na Motoride som za posledný rok dostal aj pár otázok, či mi nie je malá, ale ani vyšší človek sa nemusí báť kúpiť si „malú“ 650tku. Otázku kam s nohami som chcel vyriešiť prepákovaním, ale kamarát sa ma spýtal, či sa mi oplatí kúpiť si 10 cm za 13 000 Sk? A tak som to vyriešil predstupačkami za 1/10 tejto ceny.
![]() |
Dlhé nohy na predstupačkách |
Počas roka som najazdil skoro 15000 km a aj napriek zaťaženiu mojimi kilami mi motorka dávala spotrebu 5,5 l/100 km. To sa mi zdá celkom slušné aj vzhľadom na ročník výroby 1998. Motorka v pohode vydržala 700 kilometrovú jednorazovku, ale aj trojdňových 2500 km, takže nie je dôvod obávať sa, že malé 650tky nie sú vhodné na dlhšiu turistiku.
![]() |
Pod Krkonošami |
Veľa kilometrov som najazdil v trojici s dvoma drakmi 1100 a môžem povedať, že sa nám jazdilo skvele. Môj polkový drak nemal žiadne problémy udržať tempo s väčšími bratmi a jediný rozdiel, na ktorý som prišiel pri porovnávaní, je spotreba. Na mojich 5,5 l šla 11tka len na 4,7 l/100 km. Áno, je to rozdiel, ale nepovažujem ho za dôležitý, pretože podľa môjho názoru sa motorky nekupujú podľa spotreby, ale podľa toho, či sa nám páčia a potom podľa peňaženky.
![]() |
Moja 650tka a 1100vky |
Celý tento článok píšem hlavne preto, lebo v poslednom čase sa na Motoride objavujú príspevky o veľkých a malých motocykloch. Veľa mladých začínajúcich motorkárov si chce kúpiť rovno tisícku alebo niečo ešte väčšie. Dôvodom je to, že sa chcú hneď od začiatku zaradiť medzi veľkých motorkárov, ale aj to, že ich niekto od menšej kubatúry jednoducho odhovorí. Strach, že menšia motorka nič nevydrží, je neopodstatnený.
A ešte na záver: nikdy neposudzujem bikerov podľa motorky, ale podľa toho, ako sa k nej správajú.
Pridané: 09.01.2008 Autor: doddy Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic 2004:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XVS 650 A DragStar Classic |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 40.0 k (29.4 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 50.1 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 63.0 mm |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 98 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 130/90-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 200 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 229 kg |
Výška sedla: | 710 mm |
Šírka: | 930 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic 2004' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky
- Stretnutie Hviezd 2008
- Yamaha XVS 650 Drag Star Classic

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!