Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2339 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11552)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2010 Autor: doddy
Čitatelia: 41013 [Vaše stroje - Moja úprava]

Po trojročnom šetrení peňazí a postupnej úprave svojho Draka 650 som sa dostal na koniec mojej cesty. Mám motorku takú, akú som chcel.

Mojím najväčším problémom je fakt, že meriam 200 cm a mám 115 kg, čo v praxi znamená, že každá motorka mi je malá. Na čokoľvek som sadol, vždy mi povedali, že vyzerám smiešne, takže by som v každom prípade musel všetky motorky nejako upraviť. A tak som od začiatku, ako som kúpil polkového Draka, začal rozmýšľať o úprave a po troch rokoch som sa dostal k výsledku.

 Pôvodný stav keď som ju kúpil
Pôvodný stav keď som ju kúpil

V prvom rade som musel riešiť polohu nôh, čo som spočiatku vyriešil padákom a predstupačkami, ale musím povedať, že po odjazdení polovice sezóny som zistil, že to nebolo ono. A tak som pristúpil k prepákovaniu mašiny. Po dlhšom surfovaní po internete som si objednal sadu prepákovania z Highway Hawk, pretože ponúkali predsunutie stúpačiek až o 14 cm. Nie som vôbec technický typ, ale po dvoch hodinách som to mal nahodené a mohol som vyskúšať jazdu. Samozrejmosťou bolo zhodenie padacieho rámu, pretože sa to spolu nedalo skombinovať, ale pohodlie, ktoré mi prepákovanie prinieslo, stálo za to. Nohy a ich polohu som mal teda vyriešenú a začal som riešiť čo s rukami.

 Detail prepákovania
Detail prepákovania

Pri originálnych riadidlách som si neustále pripadal ako na bicykli a čo ma trápilo najviac, tak ma bolieval chrbát. Často som videl svoj vlastný tieň pri jazdení a uvedomil som si, že som veľmi zhrbený. A tak som začal skúšať po predajniach rôzne šírky a výšky volantov (v Styxe Vráble by vedeli rozprávať...). Po dôkladnom hľadaní a skúšaní som sa rozhodol znova pre Highway Hawk Ape Hangers hlavne preto, že mi sedela poloha rúk a zápästia som mal v rovine s ramenami. Dokonca mi sedela aj väčšia šírka, pretože sú širšie oproti originálom o 8 cm. Tu sa však začala patália s objednávaním predĺžených laniek, pretože som potreboval každé lanko predĺžiť o cca 15 cm. Nakoniec som aj toto všetko zohnal v Českej republike cez nemenovaný e-shop, a tak som po zhruba dvoch mesiacoch mohol všetko nahodiť.

 Vysoké rajdy
Vysoké rajdy

Prvá jazda po úprave bola a bude nezabudnuteľná. Tak výrazne sa mi zmenil posed, že som si pripadal ako na inej motorke. Na ceste sa mi zdalo, že som veľmi široký a tak som mal v podvedomí pocit, že nemôžem jazdiť pri stredovej čiare. Samozrejme ako na všetko, aj na toto som si celkom rýchlo zvykol a teraz by som už tento posed nevymenil za nič na svete. Dokonca mám problém aj s tým, že keď sa pozriem na akúkoľvek inú väčšiu motorku, ktorá by v budúcnosti po došetrení peňazí pripadala do úvahy, tak už vidím, ako by som vymenil riadítka a prepákoval stúpačky.

 Komplet hotovo
Komplet hotovo

Súčasťou poslednej úpravy sú (budú) ešte nové výfuky (už sú kúpené, len ich treba nahodiť), pretože sa pomaly blíži doba, že aj u nás začnú merať hladinu hluku a kontrolovať homologizáciu výfukov. Plánujem jazdiť slobodne po rôznych štátoch EU a slobodu motorkárčenia nechápem tak, že sa budem v budúcnosti musieť vyhýbať niektorým štátom, kde sú tieto kontroly už na dennom poriadku. Z tohto dôvodu som kúpil homologované výfuky pre moju mašinu s normou E4, ktorá dokonca prevyšuje normu, ktorú by podľa ročníka výroby mala moja XVS650-tka spĺňať (ročník 1998 = E2). Všetky vyššie spomínané úpravy mám zdokladované TÜV listom, takže nie je problém to dať zapísať do technického preukazu. Dostal som sa pri mojej motorke do stavu, že som chodil po výstave na Inchebe a zistil som, že už nič nechcem ani nepotrebujem kúpiť. Nastal čas užívať si slobodné a pohodlné jazdenie a prípadne šetriť peniaze na nejakú väčšiu kubatúru.

 Spokojný majiteľ :)
Spokojný majiteľ :)

No a čo záverom? Ako v každom z mojich predchádzajúcich článkov aj v tomto mám odkaz pre širokú motorkársku verejnosť. Nie je dôležité čo motorkári hovoria na motorku niekoho iného, dôležité je to, aby bola súčasťou majiteľovej identity a aby on sám cítil, že je to „JEHO“ motorka.

Pridané: 12.04.2010 Autor: doddy Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XVS 650 Drag Star Classic 1998:

Foto:
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XVS 650 Drag Star Classic
Rok:1998
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:40.6 k (29.8 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:51 Nm / 3000 ot.
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:230 kg
Výška sedla:710 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:150 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »