Anketa:
Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
ZdieľaťPridané: 17.01.2007 Autor: doddy
Čitatelia: 36996 [Vaše stroje - Moja motorka]
Alebo ako som si splnil sen.
Som ďalší z postihnutých chorobou motocykel a konečne sa mi splnil sen vlastniť Drag Staru Classic. Odkedy sa pamätám, tak som hovoril, že si raz kúpim práve túto mašinu, ale ako podstatná väčšina z vás, aj ja som sa učil jazdiť na bratovej ČZ 175, potom prišli nejaké Jawy a keď som sa rozhodol kúpiť si niečo z kategórie chopper-cruiser, tak prišla moja „malá“ Yukina Vice 250. Na vybláznenie to bolo super (hlavne spotreba), ale stále som pred sebou tlačil obrovský balvan s logom Yamahy, tak som si povedal, že s tým niečo musím konečne urobiť. Yukiho som predal, požičal si z banky nejaké prachy a začal som hľadať inzeráty. A pár týždňov pred Vianocami to prišlo. Motorka podľa mojich predstáv, cena zimná, peniaze na účte a tak ju mám doma.
![]() |
Tak toto je ona |
Kupoval som ju až po Mikuláši, ale keďže aj Boh je istotne motorkár, tak sa normálne dalo ešte jazdiť. Na prvú jazdu domov nikdy nezabudnem, pretože som si celý čas opakoval „prečo som to neurobil skôr“. V nedeľu (14. 1. 2007) som bol v garáži, montoval som novú značku a celý čas som rozmýšľal, že je celkom fajn počasie. Nakoniec som neodolal, obliekol nejakú kožu navyše a hurá na jazdu.
![]() |
No nie je krásna |
Veľmi som sa rozhodoval, či ešte nepočkať a nekúpiť rovno 1100-vku, ale finančná situácia mi nedovolila ísť až na takúto hranicu a už som nechcel čakať ďalšiu sezónu. Nepotrebujem pod zadkom obrovskú silu, ale potrebujem jazdiť. Tak sa teším na každého z Vás, s kým sa stretnem kdekoľvek na cestách i mimo nich.
![]() |
Tak niekde na cestách... |
Pridané: 17.01.2007 Autor: doddy Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic 2004:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XVS 650 A DragStar Classic |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 40.0 k (29.4 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 50.1 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 63.0 mm |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 98 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 130/90-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 200 mm |
Pneu vzadu: | 170/80-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 229 kg |
Výška sedla: | 710 mm |
Šírka: | 930 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic 2004' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XVS 650 A DragStar Classic' na www.google.com
Súvisiace články:
- Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky - doddy
- Yamaha Drag Star 650 - Easy Riders - xchopper
- Yamaha Drag Star 650 - moja prvá skutočná motorka! - musicman
- Test Yamaha XVS 1300 A Midnight Star - Harly
- Yamaha Drag Star 1100 Classic - anton
- Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic - mirecLC
- Harley Davidson FXSTD 1450 Softail Deuce - campa
Ďalšie články tohto autora:
- Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky
- Stretnutie Hviezd 2008
- Yamaha DragStar 650 Classic po roku

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!