ISSN 1336-6491 | Online: 2063 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moje GS-ko

 Zdieľať

Pridané: 05.08.2002 Autor: johnnyB
Čitatelia: 10224 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak to je ona... Suzuki GS 500

Je to moja 2. motorka po Simsone. Som veľmi spokojný,aj keď nedostatok výkonu pociťujem a pozerám sa po niečom silnejšom. Hneď ako budú peniažky na inú...

Takže ak ma niekto záujem o túto mašinku, ozvite sa, nejak sa dohodneme. Nemá nijaké kity, ktoré síce zvýšia výkon, ale urýchľujú opotrebenie motora.Uvažoval som nad ladeným výfukom,co by na jednej strane pridalo pár koníkov vo vyšších otáčkach,ale potom by bol nedostatok v nižších a okrem toho by to prinieslo zvýšenie spotreby.Tá sa pohybuje okolo 5 litrov.Podľa štýlu jazdy. Jediná úprava čo mi robil mladší brat je osvetlenie kolies modrými diódami. Vyzerá to fakt skvelo... najmä v noci je to super.

PS:Nejaké údaje z vlastných skúseností... max. 190 km/h(údaj tachometra)... zrýchlenie z 0 na 100km/h sa vojde do 5 sekund. Neni to niaký superšport,ale na 500ccm. Slušné nie?

Pridané: 05.08.2002 Autor: johnnyB Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »