Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 826 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

SUZUKI DR 800 S - Můj BIG

 Zdieľať

Pridané: 04.09.2002 Autor: Zdenek
Čitatelia: 23493 [Vaše stroje - Moja motorka]

Big je pohodová a pohodlná motorka.

 Můj BIG
Můj BIG

S "velkou" motorkou jsem začal poměrně dlouho. O to víc jsem se na ni těšil. Původně to měl být chopper, ale náhoda a můj syn mě přivedli k velkému cestovnímu enduru. A vůbec toho nelituji i když se mi choppery stále líbí. Big je nejen krásná motorka, ale i pohodlná a nevadí mu dlouhá cesta i když zadek bolí stejně, ale o trochu dále než na jiných motorkách. Vzpřímený posaz zaručuje pohodlné cestování. Na cestě na Stretnutie MOTORIDE si naložený BIG ve dvou lidech vzal 5,5 litru / sto kilometrů. Celkem 950 km. Big je prostě BIG. :o)

 Takový je z profilu
Takový je z profilu

Pár techúdajů:
Rok výroby: 1995, jednoválec o obsahu 779, vrtání-zdvih 105/90, chlazení olej/vzduch, výkon kw/k 37/50 při 6 600 ot/min, točivý moment Nm 59 při 5 400 ot/min. Big váží pohotovostně 223 kg.

Se mnou o 110 kilo více, ale nijak mu to nevadí.

Pridané: 04.09.2002 Autor: Zdenek Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki DR 800 S Big 1996:

Foto:
Suzuki DR 800 S Big 1996
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:DR 800 S Big
Rok:1996
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:779 ccm
Max. výkon:54.2 k (39.8 kW) / 6600 ot.
Max. krútiaci moment:89 Nm / 5400 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:194 kg

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »