Anketa:
SUZUKI DR 800 S - Můj BIG
ZdieľaťPridané: 04.09.2002 Autor: Zdenek
Čitatelia: 23493 [Vaše stroje - Moja motorka]
Big je pohodová a pohodlná motorka.
![]() |
Můj BIG |
S "velkou" motorkou jsem začal poměrně dlouho. O to víc jsem se na ni těšil. Původně to měl být chopper, ale náhoda a můj syn mě přivedli k velkému cestovnímu enduru. A vůbec toho nelituji i když se mi choppery stále líbí. Big je nejen krásná motorka, ale i pohodlná a nevadí mu dlouhá cesta i když zadek bolí stejně, ale o trochu dále než na jiných motorkách. Vzpřímený posaz zaručuje pohodlné cestování. Na cestě na Stretnutie MOTORIDE si naložený BIG ve dvou lidech vzal 5,5 litru / sto kilometrů. Celkem 950 km. Big je prostě BIG. :o)
![]() |
Takový je z profilu |
Pár techúdajů:
Rok výroby: 1995, jednoválec o obsahu 779, vrtání-zdvih 105/90, chlazení olej/vzduch, výkon kw/k 37/50 při 6 600 ot/min, točivý moment Nm 59 při 5 400 ot/min. Big váží pohotovostně 223 kg.
Pridané: 04.09.2002 Autor: Zdenek Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki DR 800 S Big 1996:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | DR 800 S Big |
Rok: | 1996 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 779 ccm |
Max. výkon: | 54.2 k (39.8 kW) / 6600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 89 Nm / 5400 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 194 kg |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki DR 800 S Big' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki DR 800 S Big' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 800 S Big 1996' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki DR 800 S Big' na www.google.com
Súvisiace články:
- Suzuki Marauder 800 - Môj 800-kubíkový Maroš - Cistic
- Každý musíme nejako začať... - Vadim
- Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi - Cistic
Ďalšie články tohto autora:
- Už VII. sraz Bigů a jeho příznivců
- První jarní výlet aneb stále bloudím
- Poznávací cesta po krajích Slovenska 2005
- V. Mezinárodní sraz motocyklů DR BIG

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!