Anketa:
Vyprevadenie J. Katriňáka na Rally TransOrientale
ZdieľaťPridané: 09.06.2008 Autor: mino09
Čitatelia: 4633 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
V pekné nedeľné poobedie sa uskutočnila vskutku super akcia na východe Slovenska. Bola to TV JOJKA V MESTE spojená s odprevádzaním Jara Katriňáka na Rally TransOrientale 2008.
Seriál článkov - Rally TransOrientale 2008:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally TransOrientale 2008 | Nasledujúci
Príchod
Ako na zavŕšenie víkendu som sa vybral s priateľkou Nikou - Kocicka do Prešova na rozlúčenie sa s našou slovenskou reprezentáciou, ktorá dnes cestovala na súťaž Rally TransOrientale.
![]() |
Príchod výpravy do PO na námestie |
Zaparkovanie
Hneď, ako dorazili na námestie, tak sa okolo nich nahrnulo plno ľudi s údivom "čo sú to za stroje". Behom 5 minút sa urobilo publikum pre motorky, ktoré prišli robiť sprievod aj výprave s dvomi Nissanmi a jedným Ivecom, čo sprevádzali Jara.
![]() |
Sprievod |
Autogramiáda
Ako na každej akcii, ani na tejto nechýbali podpisy slávnych ľudí. Pri stánku generálneho partnera bol tým slávnym Jaroslav Katriňák. Mali tam plagáty s jeho fotkou, na ktoré sa podpisoval.
![]() |
Autogramiáda |
Odchod
Na záver programu sa poprevážali sprevádzajúci motorkári po námestí, kde robili riadny rozruch. Ale to nemalo na Jarov stroj. Ten keď naštartoval, tak skoro celé námestie sa rozutekalo smerom k nemu a zvuk prehučal aparatúru, čo si tam dovliekla jojka. Potom sa zoskupili na cestu, kde nechýbali gumovačky kolies superšportov, fotografi a kopa ľudí. Odtiaľ vyrazili do Poľska.
![]() |
Odchod z Prešova na Rally TransOrientale |
Na záver
Chcel som vám priniesť najnovšie informácie z tejto akcie, na ktorú sa oplatilo prísť. Čakal som viac motorkárov, pričom priamo alebo z okolia PO, je ich tu neúrekom. Taktiež som hľadal Awiu, ale nenašiel som ho a pritom vravel, že ho ide odprevadiť a ide skúsiť časť cesty. Možno nabudúce. Prikladám linky na všetky fotky z tejto akcie. Jarovi prajem, aby sa podarilo vyhrať tento pretek a ostatným veľa šťastných kilometrov.
Fotky sú pridané v opačnom poradí, tak choďte odzadu dopredu.
Pridané: 09.06.2008 Autor: mino09 Zdieľať
Seriál článkov - Rally TransOrientale 2008:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally TransOrientale 2008 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- TransOrientale na vlastnej koži, alebo Harov denník z Ruska - haro007
- Sleduj Motoride TransOrientale Trip - Awia
- Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák získava šieste etapové víťaztvo v 14. etape - Awia
- Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu! - Awia
- Rally Transorientale 2008 - 15. etapa Katroš víťazom Rally TransOrientale! - Awia
- TransOrientale 2008 – Všetko pripravené na najdlhší rally maratón na svete - Awia
- Rally Transorientale 2008 - Katroš je doma - Awia
- Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák v čele závodu 3 etapy pred koncom! - Awia
- Rally Transorientale 2008 v polčase - Awia
- Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák korunovaným kráľom pod čínskym múrom! - Awia

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!