Anketa:
Protest proti zvyšovaniu cien paliva
ZdieľaťPridané: 04.07.2008 Autor: igel
Čitatelia: 8200 [Novinky - Pozvánka]
Ideme na to už zajtra 16. 7. 2008 o 17.00 na parkovisku pri Tesco v Petržalke!!!
![]() |
Preto robíme protest, ako sme robili pri zvýšení maximálky na diaľniciach. Podporte nás, čím viac motoriek, tým lepšie. Povedzte o tejto akcii všetkým, čo majú motorku.
Zraz je v stredu 16. 7. 2008 o 17.00 na parkovisku pri Tesco v Petržalke, odtiaľ sa pôjde na námestie SNP. Mali by tam byť všetky televízie a médiá, nejakí poslanci a v zásade sa zabavíme :)
Toto je prvá akcia, kde ukážeme, že hlavu neskloníme, takže zatiaľ pokojná. Potom sa budeme ďalej spájať s kamionistami a podobne a to už také pokojné nebude. Príďte, aspoň si spravíme nácvik Mikulášskej jazdy :)
Ak nám viete pomôcť s transparentami (nejaká hromadná výroba), bolo by to fajn. Ak si spravíte vlastné transparenty, ešte lepšie, k dispozícii bude auto, ktoré ich na miesto konania privezie. Ak máte možnosť pridať túto akciu kamkoľvek na internet, kde to má zmysel, spravte to, nech je nás veľa a nech je nás počuť.
Pridané: 04.07.2008 Autor: igel Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!