Anketa:
Baja Spain Aragon 2008
ZdieľaťPridané: 07.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4818 [Šport - Rally]
Horúca druhá polovica júla bola termínom pre najnáročnejšie podujatie tohtoročného šampionátu Cross Country Rally Bajas. Baja Spain je špecifická predovšetkým nekonečným prachom, ktorý sa počas troch dní a temer 1500 kilometrov dostane absolútne všade.
Slovenské farby v Španielsku hájil Quad Extrem Team s dvoma jazdcami, Martinom Antalom a Miroslavom Abrahámom, tentoraz premiérovo na novej technike E-ATV 990.
E-ATV 990
Quad Extrem Team Slovakia sa predstavil na úplne novej technike. Špičkové stroje pochádzajú z dielní špičkového nemeckého úpravcu. E-ATV 990 je postavená na základe kráľovskej motorky a zároveň vlajkovej lode značky KTM 990 Adventure. Dostala však dve kolesá navyše. Okrem toho sa pýši patentovaným riadením zvaným Positive Bump Steering system, skonštruovaným s prioritou maximálnej stability pri vysokých rýchlostiach. O pruženie sa stará WP monoshocks, o spomalenie masívne brzdy Brembo. Obsah nádrže je 44 l, maximálna rýchlosť 185 km/h, z 0 na 100 zrýchli E-ATV 990 za 3,6 sekundy. To všetko vďaka výkonu 100 konských síl. To sú základné technické parametre stroja, ktorý je pripravovaný na dlhú trať a extrémne ťažké podmienky. Samotná Baja Spain merala 1460 km, z toho 860 tvorili merané úseky a 600 kilometrov bolo prejazdových.
Na súťaži odštartovalo v kategórii Quad dovedna 30 jazdcov z celej Európy. Počas prvých metrov súťaže sa naši chlapci hlavne zoznamovali s traťou a pomaly si zvykali na nové stroje. Štart španielskej baje bol v nádhernom areáli Motoland v meste Alcaniz, kde bol zároveň úvodný prológ. Tam naši pochopili to, na čo ich upozorňoval navigátor víťaza tejto súťaže z roku 2006, Majo Sýkora. Keď je v Španielsku leto, treba počítať s poriadnym prachom. Taký prach sme naozaj nečakali. Naši jazdci ho nazvali púder a v kombinácii so 40°C to bola hotová pohroma.
V piatok jazdcov čakali dve špeciálne sekcie s dĺžkami 216 km a 113 km, plus prejazd do mesta Teruel na prvý veľký servis . Chlapci sa hneď usídlili v prvej polovici štartovného poľa. Martin Antal na 6. mieste a Mirko Abrahám ako dvanásty. Ešte v piatok večer sa štartovné pole a celý asistenčný servis presťahovali späť do mesta Zaragoza.
Hneď ráno bolo pripravených 133 km SS3 a v druhej polovici dňa 236 km SS4. Dôležitú úlohu zohral asistenčný tím, ktorý najazdil na servisnom aute značky Iveco od spoločnosti Auto Impex množstvo kilometrov a musel sa presúvať až do piatich rôznych servisov. Po prvej polovici sa Martin posunul na 5. miesto a pripravoval sa zaútočiť na popredné priečky. Mirko ho nasledoval. V druhej SS dňa však zaskočil oboch jazdcov rovnaký technický problém, ktorý sa našťastie podarilo na mieste odstrániť, na rozdiel od ďalších ôsmych súťažiacich, ktorí to museli vzdať. Dlhé prašné úseky sa totiž striedali s hlbokými brodmi. Prach a voda postupne vytvárala na vzduchových filtroch tvrdú betónovú škrupinu, ktorá obmedzovala prívod vzduchu k motoru. Napriek tomu ostali pre nás časy a priebežné pozície v SS nezmenené.
Na poslednú nedeľnú špeciálku, merajúcu 136 km, sme sa svedomito pripravili. Po troch mimoriadne náročných dňoch a kilometroch, o ktorých naši jazdci tvrdili, že boli oveľa ťažšie ako povedzme trate Central Europe Rally, skončil Martin v celkovom hodnotení na 6. mieste a vo svojej kategórii ako druhý. Mirko nakoniec obsadil 11. pozíciu celkovo a v kategórii nad 500 cm3 skončil na krásnom 4. mieste.
Aj táto súťaž priniesla Quad Extrem Slovakia Teamu veľa cenných skúseností. V auguste ich čaká ďalší podnik seriálu FIA International Cup for Cross Country Bajas, ktorý sa bude konať na známych tratiach v Maďarsku, pod názvom HunGarian Baja 2008, 21.-24. augusta.
Text: Štefan Malák, manažér Quad Extrem Slovakia Teamu
Pridané: 07.08.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora