Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1292 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12143)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Juraj Varga víťazom Hellas Rally v Grécku!

 Zdieľať

Pridané: 30.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6731 [Šport - Rally]

V dňoch 19.-26. mája 2019 sa Grécko stalo dejiskom prestížneho rally podujatia s názvom "Hellas Adventure Raid 2019". Pre všetkých účastníkov tejto rally to bolo sedem dní jazdy na odľahlých a zároveň nádherných miestach stredného Grécka.

Medzi silnou medzinárodnou konkurenciou sa nestratil náš vynikajúci slovenský jazdec Juraj Varga (#705), ktorý štartoval v triede QUAD. Juraj zúročil svoje dlhoročné jazdecké skúsenosti a z Grécka si priniesol krásne prvé miesto. Pred druhým v poradí - Listom Gerardom z Holandska - mal Juraj v cieli pohodlný náskok takmer 5h a pred tretím Przemyslawom Pawlowskim z Poľska cez 8h.

Juraj Varga víťazom Hellas Rally v Grécku!
Juraj Varga víťazom Hellas Rally v Grécku!

Juraj VARGA: „Hellas Rally bola pre nás veľka výzva kvôli dĺžke preteku, ktorý mal okolo 2000 km a trval 7 dní a kvôli veľmi náročnej navigácii, v ktorej sa potrebujem stále zdokonalovať. Pre tím to bola zasa výzva v tom, či nový model štvorkolky bude fungovať tak, ako má, prípadne či budeme musieť doladiť nejaké veci počas preteku. A bolo čo doladiť... Hneď druhý deň preteku mi odišli sériové ložiská v zadnom náboji, ktoré v náročnom teréne vydržali len 10 motohodín. Mali sme z toho obavy, pretože v štvrtý deň nás čakala horská etapa dlhá 450km, ktorá kvôli veľmi náročným podmienkam, nízkej priemernej rýchlosti a úzkym horským cestičkám trvala cez 12 hodín. Ale problém sa nám podarilo vyriešiť a nakoniec tento deň bol pre nás aj najúspešnejší, pretože som dokázal dohnať stratu z minulých dní, dokonca sa dostať do vedenia a stačilo mi po zbytok zavodných dní jazdiť len hlavou, nespraviť chybu a snažiť sa doniesť každý večer štvorkolku v čo najlepšom stave do bivaku. Čo sa mi aj podarilo a tým pádom som v kategórii Quad zvíťazil. Toto podujatie mi dalo obrovské nezaplatitelné skúsenosti a výhra bola už len čerešnicka na torte. :-)"

Juraj Varga si z Grécka odváža prvenstvo (v strede)
Juraj Varga si z Grécka odváža prvenstvo (v strede)

Jurajovi na tomto dobrodružnom podujatí pomáhali tímoví kolegovia a to Radovan Schneider a Adrian Gálik (HOFFER QUAD RACING TEAM). K úžasnému úspechu im srdečne gratulujeme!!! Viac informácii k podujatiu ako aj kompletné výsledky nájdete na oficiálnom webe podujatia: hellasrally.org/

Jurajov víťazný tím v zložení Adrian Gálik, Jurja Varga, Radovan Schneider
Jurajov víťazný tím v zložení Adrian Gálik, Jurja Varga, Radovan Schneider

Pridané: 30.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »