Anketa:
Juraj Varga víťazom Hellas Rally v Grécku!
ZdieľaťPridané: 30.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6731 [Šport - Rally]
V dňoch 19.-26. mája 2019 sa Grécko stalo dejiskom prestížneho rally podujatia s názvom "Hellas Adventure Raid 2019". Pre všetkých účastníkov tejto rally to bolo sedem dní jazdy na odľahlých a zároveň nádherných miestach stredného Grécka.
Medzi silnou medzinárodnou konkurenciou sa nestratil náš vynikajúci slovenský jazdec Juraj Varga (#705), ktorý štartoval v triede QUAD. Juraj zúročil svoje dlhoročné jazdecké skúsenosti a z Grécka si priniesol krásne prvé miesto. Pred druhým v poradí - Listom Gerardom z Holandska - mal Juraj v cieli pohodlný náskok takmer 5h a pred tretím Przemyslawom Pawlowskim z Poľska cez 8h.
Juraj VARGA: „Hellas Rally bola pre nás veľka výzva kvôli dĺžke preteku, ktorý mal okolo 2000 km a trval 7 dní a kvôli veľmi náročnej navigácii, v ktorej sa potrebujem stále zdokonalovať. Pre tím to bola zasa výzva v tom, či nový model štvorkolky bude fungovať tak, ako má, prípadne či budeme musieť doladiť nejaké veci počas preteku. A bolo čo doladiť... Hneď druhý deň preteku mi odišli sériové ložiská v zadnom náboji, ktoré v náročnom teréne vydržali len 10 motohodín. Mali sme z toho obavy, pretože v štvrtý deň nás čakala horská etapa dlhá 450km, ktorá kvôli veľmi náročným podmienkam, nízkej priemernej rýchlosti a úzkym horským cestičkám trvala cez 12 hodín. Ale problém sa nám podarilo vyriešiť a nakoniec tento deň bol pre nás aj najúspešnejší, pretože som dokázal dohnať stratu z minulých dní, dokonca sa dostať do vedenia a stačilo mi po zbytok zavodných dní jazdiť len hlavou, nespraviť chybu a snažiť sa doniesť každý večer štvorkolku v čo najlepšom stave do bivaku. Čo sa mi aj podarilo a tým pádom som v kategórii Quad zvíťazil. Toto podujatie mi dalo obrovské nezaplatitelné skúsenosti a výhra bola už len čerešnicka na torte. :-)"
Jurajovi na tomto dobrodružnom podujatí pomáhali tímoví kolegovia a to Radovan Schneider a Adrian Gálik (HOFFER QUAD RACING TEAM). K úžasnému úspechu im srdečne gratulujeme!!! Viac informácii k podujatiu ako aj kompletné výsledky nájdete na oficiálnom webe podujatia: hellasrally.org/
Pridané: 30.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Juraj Varga víťaz gréckej Hellas Rally 2023! - Redakcia
- Svetový pohár Baja 2019 v Španielsku aj s Jurajom Vargom - Redakcia
- HunGarian Baja 2019 – Slováci na stupni víťazov - Redakcia
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov - Landal
- Maciek Giemza z Poľska sa stal víťazom Greece Rally 2020 - Redakcia
- Baja Spain Aragon 2008 - Awia
- Dakar 2024: Veľké finále, posledná 12. etapa Ricky Brabec víťazom Dakaru 2024, Svitko deviaty a Varga na pódiu! - Yanbu - Yanbu - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!