Anketa:
Moja nová Yamaha XT125X
ZdieľaťPridané: 05.09.2008 Autor: DeSTUNT
Čitatelia: 18417 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moje naozaj malé skúsenosti s Yamahou Xt 125 x.Moja prvá poriadna moto.
Moju novú moto Yamaha XT 125X som si kúpil 5.8.2008 ako svoju druhú moto (prvý bol skúter Keeway f-act 50). Dlho som váhal akú motorku si kúpiť. Rozhodol som sa najprv pre Hondu XR 125l, ale ako som zistil, už sa nevyrába. Takže som sa poobzeral po niečom inom. Dlho som váhal, páčilo sa mi malé Varadero, ale tá cena - takže z toho nič. Potom som našiel na internete Yamahu a na prvý pohľad sa mi zapáčila. Pekná bola aj malá YZF-ka, ale chcel som niečo aj trocha do terénu, tak som si XT hneď objednal; pravdaže 90% ceny mi dali rodičia.
![]() |
Jazda: Nejaké veľké skúsenosti s ňou nemám, pretože mám najazdené len niečo cez 300km. A to málo, čo o nej zatiaľ viem je, že je skvelá či na ceste, ako aj v ľahšom teréne. Jediná nevýhoda v teréne sú motardové gumy, ktoré na tráve až tak geniálne nedržia. Gumy sú tam obuté Pirelli MT 75, ktoré na asfalte držia dobre a aj keď som ich ešte poriadne neodskúšal, dá sa s nimi naklopiť pekne. Obutá je vpredu 100 a vzadu 130-ka guma, čo vyzerá naozaj dobre oproti takej CBR 125. Nevravim, že je to zlá alebo škaredá moto, ale tie tenké gumy sa mi tam naozaj nepáčia (sorry všetci majitelia CBR).
![]() |
Výkon: Má len 10 koní, čo je dosť málo oproti niektorým 125-kám, ale ťahá pekne už od nižších otáčok a to ju ešte nemám ani zabehnutú. Po zábehu by mala isť 110 až 120, aspoň tak som čítal, ale ja som zatiaľ šiel len niečo cez 80 km/h. Je v zábehu, čiže sa ani nedá poriadne vytočiť a ani ju netočím aby sa kvalitne zabehla.
![]() |
Brzdy: Sú kvalitné a silné, vpredu aj vzadu je kotúč, vpredu je dvojpiest a vzadu jednopiest. Predná brzdí parádne, zadná je trochu slabšia, ale tiež maximálne postačuje. Brzdy sú od firmy APJ.
Keď budem mať viac skúseností určite pridám ďalšie články.
široké pneu, pekný dizajn, malá spotreba | Digitálna prístrojovka (ktorá nieje vždy až taká presná), žiadny odkladací priestor pod sedlom |
![]() |
Pridané: 05.09.2008 Autor: DeSTUNT Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XT 125 X 2007:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT 125 X |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm |
Max. výkon: | 9.93 k (7.30 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 9.5 Nm / 5500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 54.0 x 54.0 mm |
Palivový system: | karburátor |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 106 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1335 mm |
Dĺžka: | 2110 mm |
Šírka: | 860 mm |
Výška: | 1130 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 10 l |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!