Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2753 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja nová Yamaha XT125X

 Zdieľať

Pridané: 05.09.2008 Autor: DeSTUNT
Čitatelia: 18417 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje naozaj malé skúsenosti s Yamahou Xt 125 x.Moja prvá poriadna moto.

Moju novú moto Yamaha XT 125X som si kúpil 5.8.2008 ako svoju druhú moto (prvý bol skúter Keeway f-act 50). Dlho som váhal akú motorku si kúpiť. Rozhodol som sa najprv pre Hondu XR 125l, ale ako som zistil, už sa nevyrába. Takže som sa poobzeral po niečom inom. Dlho som váhal, páčilo sa mi malé Varadero, ale tá cena - takže z toho nič. Potom som našiel na internete Yamahu a na prvý pohľad sa mi zapáčila. Pekná bola aj malá YZF-ka, ale chcel som niečo aj trocha do terénu, tak som si XT hneď objednal; pravdaže 90% ceny mi dali rodičia.

Jazda: Nejaké veľké skúsenosti s ňou nemám, pretože mám najazdené len niečo cez 300km. A to málo, čo o nej zatiaľ viem je, že je skvelá či na ceste, ako aj v ľahšom teréne. Jediná nevýhoda v teréne sú motardové gumy, ktoré na tráve až tak geniálne nedržia. Gumy sú tam obuté Pirelli MT 75, ktoré na asfalte držia dobre a aj keď som ich ešte poriadne neodskúšal, dá sa s nimi naklopiť pekne. Obutá je vpredu 100 a vzadu 130-ka guma, čo vyzerá naozaj dobre oproti takej CBR 125. Nevravim, že je to zlá alebo škaredá moto, ale tie tenké gumy sa mi tam naozaj nepáčia (sorry všetci majitelia CBR).

Výkon: Má len 10 koní, čo je dosť málo oproti niektorým 125-kám, ale ťahá pekne už od nižších otáčok a to ju ešte nemám ani zabehnutú. Po zábehu by mala isť 110 až 120, aspoň tak som čítal, ale ja som zatiaľ šiel len niečo cez 80 km/h. Je v zábehu, čiže sa ani nedá poriadne vytočiť a ani ju netočím aby sa kvalitne zabehla.

Brzdy: Sú kvalitné a silné, vpredu aj vzadu je kotúč, vpredu je dvojpiest a vzadu jednopiest. Predná brzdí parádne, zadná je trochu slabšia, ale tiež maximálne postačuje. Brzdy sú od firmy APJ.

Keď budem mať viac skúseností určite pridám ďalšie články.

široké pneu, pekný dizajn, malá spotreba Digitálna prístrojovka (ktorá nieje vždy až taká presná), žiadny odkladací priestor pod sedlom

Pridané: 05.09.2008 Autor: DeSTUNT Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XT 125 X 2007:

Foto:
Yamaha XT 125 X 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT 125 X
Rok:2007
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124 ccm
Max. výkon:9.93 k (7.30 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:9.5 Nm / 5500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:54.0 x 54.0 mm
Palivový system:karburátor
Rozvod:SOHC
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm
Pneu vpredu:100/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:130/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:106 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1335 mm
Dĺžka:2110 mm
Šírka:860 mm
Výška:1130 mm
Svetlá výška:190 mm
Objem nádrže:10 l
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »