Anketa:
Pozvánka: QUAD CUP: Slovenský pohár štvorkoliek - Šenkvice, 13.9.2008
ZdieľaťPridané: 10.09.2008 Autor: Miro69
Čitatelia: 5106 [Šport - Ostatné]
Po krátkej dovolenkovej pauze, spestrenej núteným polihovaním na pláži v zajatí opálených polonahých divožienok, sa priblížil ďalší pretek Slovenského pohára štvorkoliek 2008.
Dňa 13.09.2008 sa v Šenkviciach na motokrosovej trati uskutoční piaty pretek nášho seriálu, pod záštitou motokrosového klubu M-cross Šenkvice. Motokrosový areál v Šenkviciach patrí medzi z najlepšie a najnáročnejšie na Slovensku!
![]() |
M-cross Šenkvice |
Trať je situovaná v starej tehelni, dĺžka trate je 1850 m, je na nej 7 lavíc, 3 výjazdy s prevýšením 25m a množstvom technických pasáží. Čaká nás parádny letecký deň, takže pred začiatkom preteku každý jazdec nafasuje plechovku Red Bull-u. Dúfam, že sa stretneme čo najväčšom počte, pretože účasť potvrdilo aj viacero zahraničných jazdcov. Verím, že nebudem musieť zháňať pri vyhlasovaní výsledkov nejaké Japonské a Etiópske národné hymny a ukážete všetkým, že patríte medzi európsku elitu! Na tejto trati sú domácimi jazdcami Andrejka a Veronika dúfam, že dievčatá sa nenechajú zahanbiť a bude nachystaná aj pečená kačica s lokšami a dusenou kapustou.
![]() |
Pozvánka |
Informácie k samotným pretekom:
Časový harmonogram a organizačné pokyny nájdete vo Zvláštnych ustanoveniach k preteku Slovenský pohár štvorkoliek Šenkvice 2008.
V podstate pretek od preteku sme si všetci zvykli na určité povinnosti a pravidlá, ktoré je nutné dodržiavať. Chcem len pripomenúť, aby ste mali riadne označené štartovné čísla na štvorkolkách a dresoch, mali funkčné trhačky a používali ochranný výstroj a prilby v súlade so športovými pravidlami Quad cross Slovakia.
V prípade veľkej účasti v kategórii Hobby open sa opäť vrátime k rozdeleniu jazdcov na dve skupiny. Pripomínam len, že do A-finále postupujú jazdci s najrýchlejším časom na jedno kolo v meranom tréningu.
Bolo zopár dotazov na kategóriu pracovných štvorkoliek WORK OPEN, či sa v Šenkviciach pôjde ich trieda. Tak ako som už minule písal, v tomto ročníku nepočítam s ich účasťou na pretekoch.
Z mojej strany je to všetko, ak má niekto nejaké otázky, napíšte do diskusie, alebo na môj mail mx@mkvd.sk.
Teším sa na Vás, na príjemnú atmosféru a pohodu, ktorá sprevádza celý náš seriál štvorkoliek.
S pozdravom,
Miro69
Pridané: 10.09.2008 Autor: Miro69 Zdieľať
Súvisiace články:
- QUAD CUP: Prvý závod 2008 predo dvermi! - Miro69
- QUAD CUP: druhý závod seriálu už v sobotu 31. 5. 2008! - Miro69
- Vianočný Pionier Cup 2008 o pohár MK FÉNIX - Awia
- Medzinárodné majstrovstvá SR štvorkoliek + hobby motocross - SGfix cup - Redakcia
- SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motocorse cup 2016 - Redakcia
- Splnený sen na podujatí Fun Cup - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!