ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

QUAD CUP: druhý závod seriálu už v sobotu 31. 5. 2008!

 Zdieľať

Pridané: 26.05.2008 Autor: Miro69
Čitatelia: 3757 [Šport - Ostatné]

Druhý pretek Slovenského pohára štvorkoliek 2008 sa uskutoční na motokrosovej trati vo Vaďovciach 31. 5. 2008. Nakoľko málo jazdcov pozná túto trať, tak vám ju trocha predstavím.

Keď som asi pred dvomi rokmi prvýkrát prišiel na miesto, kde bola trať vo Vaďovciach, (mimochodom jazdil sa tu v 90-tych rokoch federálný majstrák v motokrose) tak pre vašu predstavu to tam vyzeralo asi tak ako v malebnej krajinke, husto porastenej kríkmi, stromami a vysokou trávou. Z bývalého motokrosového areálu zostala len štartovacia rampa, lavice, jednokolajná trať a to všetko ukryté v kríkoch a tráve.

 Oficiálny plagát
Oficiálny plagát

V klube sme si plánovali, že trať trocha vyčistíme, aby sa na nej dalo trénovať. Nakoľko väčšina členov v našom motokrosovom klube obľubuje romantické víkendy strávene v spoločnosti motorových píl a sekier, tak sme sa dopracovali k jej súčasnému stavu. Motokrosový areál je vyčistený od kríkov, trať je rozšírená na 6 - 10 metrov, lavice predlžené a rozšírené, pribudla jedna 20 m dlhá lavica, jeden 60 m výjazd, 50 m zjazd a zopár technicky náročných úsekov trati. Celková dĺžka trati je 1650 m, na trati je 5 lavíc. Čo to stálo? Takmer nič, len 1435 odpracovaných brigádnických hodín, 300 tatroviek hliny, 100 hodín práce JCB, skrvavené ruky, zaťaté zuby, krútenie hlavou nad hlúposťou.

 Jeden z pohľadov na trať
Jeden z pohľadov na trať

Zopár riadkov by som adresoval quad jazdcom, ktorí sa zúčastnia preteku vo Vaďovciach. Po skúsenostiach s pretekmi quad v Šastíne Strážoch, by som apeloval na jazdcov, aby mali na štvorkolkách a dresoch štartovné čísla, v takom formáte ako je uvedené v športových pravidlách. Kto nebude mať dobre čitateľné čísla, toho nepustíme na štart! Páni jazdci nezabudnite na povinnosť, že každá štvorkolka musí mať namontovanú funkčnú trhačku! Tiež chcem upozorniť na to, že je prísne zakázané jazdiť na štvorkolkách v depe! A ešte jedna prosba na záver. Na trati bojujte fair-play a nezabudnite, že zdravie máte len jedno a preceňovanie svojich schopností bolí!

Viac informácií nájdete na oficiálnej stránke - www.countrycross.sk/QUAD/

Srdečne vás všetkých pozývam na preteky štvorkoliek do Vaďoviec. Uvidíme sa v sobotu 31. 5. 2008!

Miroslav Medveď

Pridané: 26.05.2008 Autor: Miro69 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »