Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1658 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30051
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17740)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12311)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

ETOP Pionier cup 2008/2009

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2008 Autor: WILLY Halmeš - blekac
[Šport - Ostatné]

Aj túto zimu sa budú blázni na pekáčoch pretekať neďaleko Nitry.

Pozdravujem všetkých priaznivcov retro pretekov Pionier cup. FÉNIX Motoklub Nitra oznamuje, že sa začína nový ETOP Pionier cup 2008/2009 – zimný. Hádam najväčšou zmenou je zmena pretekárskej dráhy. Termíny sú nasledovné:

TERMÍNY PRETEKOV ETOP PIONIER CUP V ROKU 2008

  1. 7. 12. 2008 - ZOZNAMOVACIE PRETEKY - (ZDARMA – BEZ ŠTARTOVNÉHO)
  2. 14. 12. 2008 - TRÉNINGOVÉ PRETEKY
  3. 26. 12. 2008 - Finálový Vianočný pretek o pohár MK FÉNIX (piatok!) - štartovné 150 Sk

TERMÍNY PRETEKOV ETOP PIONIER CUP V ROKU 2009

  1. 18. 1. 2009
  2. 1. 2. 2009
  3. 15. 2. 2009
  4. 1. 3. 2009
  5. 15. 3. 2009

Štartovné 5 eur.

POZOR – zmena dráhy! Preteky sa konajú na NOVEJ DRÁHE v areáli farmy PEREŠ v obci CABAJ – ČÁPOR, časť Pereš. Pozri na mape a GPS súradnice: MX trať Pereš

Preteky sú vždy v nedeľu o 11.00 hod. (príchod pre pretekárov je o 10.00 hod!)

Podmienky pre pretekárov a stroj:

  • ŠTARTOVNÉ na 1 pretek : 150.-Sk / 5 Euro
  • MOTOR : JAWA PIONIER 50 cm3 (úpravy pôvodného motora povolené)
  • MOTOCYKEL : VOĽNÁ ÚPRAVA ( z motocykla nesmú vyčnievať ostré hrany a nebezpečné predmety )
  • JAZDEC : PRILBA ,RUKAVICE a BIELE TRIČKO (tielko ako dres pre nastriekanie štartového čísla vpredu aj vzadu) , odporúčame pevnú obuv a chrániče

Pravidlá pretekov:

  • 2 jazdy - obidvoma smermi (1 jazda trvá 10 MIN. + 2 KOLÁ ) , v prípade väčšieho počtu jazdcov ako 20, sa jazdci rozdelia do dvoch skupín a budú sa konať kvalifikačné rozjazdy 7min + 2kolá, z ktorých postupuje prvých 10 jazdcov
  • body z oboch jázd sa sčítajú a podľa toho sa určí: 1 – 10 MIESTO. 1.=10 b., 2.=9 b., 3.=8 b., 4. =7 b. ,.....
  • body sa po poslednej 10. jazde v 5 preteku sčítajú a ohodnotí sa prvých 10 jazdcov. ( len v ETOP PIONIER CUPE v 2009 )
  • v prípade rovnakého počtu bodov sa bude robiť tzv. ROZSTREL na 2 kolá a určí sa z neho víťaz na danom mieste.

Info na www.mk-fenix.sk

Pridané: 24.11.2008 Autor: WILLY Halmeš - blekac Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »