ISSN 1336-6491 | Online: 2147 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dynamax Pionier Cup 2007/2008

 Zdieľať

Pridané: 13.11.2007 Autor: WILLY Halmeš - blekac
Čitatelia: 9776 [Bleskovky - Šport]

Aj túto zimu sa budú blázni na pekáčoch pretekať neďaleko Nitry.

FÉNIX Motoklub Nitra oznamuje všetkým "nedočkavcom" aby si doladili svoje "pinčle" a prišli si zmerať svoje schopnosti s ostatnými. Jazdcom z predošlých ročníkov zostávajú pôvodné štartové čísla , no a začiatočníkom pridelíme nové.

Termíny pretekov:

  • 16. 12. 2007 - TRÉNINGOVÉ PRETEKY
  • 26. 12. 2007 - Finálový Vianočný pretek o pohár MK FÉNIX - Pre víťaza je pripravený nový MINIBIKE ;-)
  • 20. 01. 2008
  • 03. 02. 2008
  • 17. 02. 2008
  • 02. 03. 2008
  • 16. 03. 2008

Celkový víťaz si "odprdká" :-) domov na novučičkom štvortaktnom PIONIERI. Samozrejme že aj ostatný ohodnotení pretekári neodídu naľahko.

Preteky sa konajú na letisku v Janíkovciach pri Nitre sú vždy v nedeľu o 11,00 hod. (okrem Vianočného preteku – ten je v stredu !!!)

Podmienky pre pretekárov a stroj:

  • Príchod pre pretekárov je do 10,00 hod. !!!
  • Štartovné 80,-Sk
  • Preteky na letisku sa konajú za každého počasia !!!
  • MOTOR: JAWA PIONIER 50 cm3 (úpravy pôvodného motora povolené)
  • MOTOCYKEL: VOĽNÁ ÚPRAVA ( z motocykla nesmú vyčnievať ostré hrany a nebezpečné predmety)
  • JAZDEC: PRILBA, RUKAVICE a BIELE TRIČKO (tielko ako dres pre nastriekanie štartového čísla vpredu aj vzadu) odporúčame pevnú obuv a chrániče

Pravidlá pretekov:

  • 2 jazdy - obidvoma smermi (1 jazda trvá 10 MIN. + 2 KOLÁ ) , v prípade väčšieho počtu jazdcov ako 20, sa jazdci rozdelia do dvoch skupín a budú sa konať kvalifikačné rozjazdy 7min + 2kolá, z ktorých postupuje prvých 10 jazdcov
  • body z oboch jázd sa sčítajú a podľa toho sa určí 1 – 10 MIESTO. 1.=10 b., 2.=9 b., 3.=8 b., 4. =7 b. ,.....
  • body sa po poslednej 10. jazde v 5 preteku sa sčítajú a ohodnotí sa prvých 10 jazdcov. ( len v DYNAMAX PIONIER CUPE v 2008 )
  • v prípade rovnakého počtu bodov sa bude robiť tzv. ROZSTREL na 5 kôl a určí sa z neho víťaz na danom mieste.
  • Prihlášky na tel. čísle : 0910/110 888 alebo e-mailom: rossi46@stonline.sk prípadne tu v diskusii na MOTORIDE. (Meno + priezvisko + mobil + LEN !!! staré štartové číslo )

Info na www.mk-fenix.sk

Pridané: 13.11.2007 Autor: WILLY Halmeš - blekac Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »