Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 495 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 9511
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (5531)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (3980)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha FZ1 - superšportový naháč

 Zdieľať

Pridané: 15.12.2008 Autor: tombar
Čitatelia: 38042 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZ1 je street bike odvodený zo superšportu Yamaha YZF R1. V roku 2006 tento motocykel prešiel kompletným redizajnom, motor si znovu požičiali z R1 model 2004 a výsledkom bol kompaktný nahač s vysokým výkonom vo svojej triede. V ponuke sú dve verzie. Naháč a polokapotovaný naháč.

Najväčšie zmeny zaznamenal celkový dizajn motorky a hlavne nový hliníkový rám, ktorý je o 20% ľahší a poznateľne tuhší ako trubkový rám na predchádzajúcom modeli. Nový FZ1 sa zameriava na distribúciu váhy do predku motorky. Nový FZ1 má 51% vpredu a 49% vzadu, čo má za následok lepšie jazdné vlastnosti a stabilitu.

Tlmiče sú obidva vpredu aj vzadu od výrobcu Kayaba, vpredu je USD vidlica, ktorá je plne nastaviteľná. Na zadnom tlmiči sa dá nastaviť iba predpätie. Celkovo je pruženie dosť tuhé, ale dá sa prispôsobiť požiadavkám jazdca.

K brzdám iba toľko, že sú požičané tiež z R1, ktorá je známa veľmi dobrými brzdnými vlastnosťami.

Motor má posilnené nízke a stredné pásmo oproti R1. Ďalší rozdiel oproti motoru R1 sú prevodové stupne. Rozdielom sú piaty a šiesty prevodový stupeň, ktoré sú dlhšie, čo sa dá veľmi dobre využiť pri dlhšej jazde. Motor sa zdá že neťahá toľko čo by mal v nízkych otáčkach oproti motocyklom v rovnakej kategórii, čo je zapríčinené dlhými prevodmi z R1 a špičkovým výkonom naladeným do vysokých otáčok. Na jednotke sa dá ísť až 135 km/h čo sa môže zdať dosť nepraktické. Motor je dosť priškrtený reguláciami o škodlivých emisiách, ale všetko sa dá vyriešiť menším pastorkom. Osobne som tento problém vyriešil nahradením výfuku za Yosimuru TRC a Powercommanderom čo poznateľne zvýšilo výkon v nízkych otáčkach a ubralo cca 12 kg z váhy motocykla. Ale to najdôležitejšie Vás čaká po prekročení hranice 8000 otáčok za minútu. Motocykel doslova vystrelí dopredu ako raketa. Motor je celkovo poddimenzovaný oproti R1, ale pridaním zopár komponentov ako športový výfuk, športový vzduchový filter, modifikácia airboxu, ignition modul a sub-throttle plates zabezpečí niečo pod 150 koní na zadnom kolese, čo je v porovnaní so sériovými 130 koňmi veľmi dobrý nárast. Predsa len je to motor z R1 a citujem jedného testovacieho jazdca: “You can unlock heavens.”

Celkovo som s motocyklom veľmi spokojný, poskytuje mi dostatok výkonu v nízkych a aj vysokých otáčkach, ovládateľnosť je skvelá a pruženie robí to čo by malo. Zvykol som si po dvoch týždňoch po prechode z o dosť ľahšieho Horneta 600. Poloha jazdca je veľmi komfortná, síce trochu športovejšia ak ju porovnávame so starším modelom, ktorý bol o niečo vyšší. Nová FZ1 je predsa len kompaktná streetová motorka. Menší problém môže nastať ak chcete motocykel strmo klopiť do zákrut ako závodný jazdec. Problém je v stupačkách ktoré sú v porovnaní so superšportom o niečo nižšie, ale dá sa to vyriešiť aftermarketovými stúpačkami alebo celými race-sets. Samozrejme, odporúčam to tým, čo potrebujú zadosťučinenie, že dokážu obiehať nízkotučné jogurty na track day. Motocykel vrele odporúčam tým čo si chcú vybrať niečo veľmi výkonné v tejto kategórii.

Pridané: 15.12.2008 Autor: tombar Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha FZ1 2008:

Foto:
Yamaha FZ1 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:FZ1
Rok:2008
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:150.0 k (110.3 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77.0 x 53.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:190/50 ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:194 kg
Výška sedla:815 mm
Rázvor:1460 mm
Dĺžka:2140 mm
Šírka:770 mm
Výška:1060 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:18 l
Poznámka:
Cena: 309 900,- (2.8.2008)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (36)  [Verzia pre tlač] Tlač
Aprilia
Aprilia

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Dottore
Kontrolovaný řidič k policajtovi: „Měli byste si to lépe zorganizovat. Jeden policajt mi včera sebere řidičák a dnes druhý mi chce dát pokutu za to, že ho nemám.“

Ďalšie vtipy »