Anketa:
Pozvánka: MS Enduro Púchov 2009 - To najlepšie z endura priamo v meste!
ZdieľaťPridané: 30.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Enduro]
GP IRS of SLOVAKIA - Púchov 19. – 21. 06. 2009 - to musíte proste zažiť!!!
Do druhej polovice sezóny vstúpi osemdielny svetový šampionát v endure u nás na Slovensku, prostredníctvom GP IRS of Slovakia. Centrum súťaže bude hostiť púchovský športový areál, ktorý poskytne super priestory pre všetky tímy.
V depe môžete nahliadnuť „za oponu“ celého divadla, uvidíte finálne prípravy jednotlivých jazdcov a tímov, stretnete hviezdy svetového WEC naživo... Len pár krokov od centra mesta sa pripravuje asi najväčšie lákadlo každého endura – extrémny test. Nájdete ho na pravom brehu Váhu kúsok pred mostom. Atrakciou pre divákov sú náročné umelé aj prírodné prekážky, kde sa jazdci častokrát nevyhnú ani pádom. Okrem toho, že tento extrém test je súčasťou každého súťažného dňa, svoju premiéru „naostro“ zažije už v piatok večer.
![]() |
KTM Supertest je novinkou na podujatiach svetového šampionátu od tejto sezóny a organizátor v Púchove sľubuje ešte jednu inováciu v systéme jázd. Supertest bude uskutočnený ako paralelný! Znamená to, že na trať vyrazia naraz vždy dvaja jazdci, čo bude ešte napínavejšie. Radíme vám prísť skôr, aby ste si „uchmatli“ to najlepšie divácke miesto a zároveň je už od 17.00 pripravený sprievodný program, hudobné a iné vystúpenia.
Samozrejme, nebude chýbať občerstvenie. Sobotný večer zasa spestrí koncert trojice kapiel – Good Bye Lenin, Lavagance a Sunshine priamo v centre diania – v športovej hale.
V skratke o organizátorovi
Za organizáciou tohto podujatia svetového šampionátu stojí Enduro Club Púchov, v skratke ECPU. Pomerne mladý klub (vznikol v roku 2006) patrí k najpočetnejším a najaktívnejším v slovenskom motošporte. Má 21 aktívnych, jazdiacich členov. O jeho ambíciách svedčí aj fakt, že sa odhodlal na veľké sústo v podobe organizácie podujatia na svetovej úrovni.
Hlavný program:
Piatok – 19. 06. 2009
16.30 – začiatok sprievodného programu v priestore Extrémtestu – Supertestu
18.30 – oficiálny otvárací ceremoniál
19.00 – štart Supertestu
Sobota – 20. 06. 2009
9.00 – štart prvých jazdcov
17.00 – slávnostné vyhodnotenie prvého dňa
17.30 – koncert kapiel Good Bye Lenin, Lavagance, Sunshine v športovej hale
Nedeľa – 21. 06. 2009
9.00 – štart prvých jazdcov
17.00 – slávnostné vyhodnotenie druhého dňa
Pridané: 30.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!