Anketa:
Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
ZdieľaťPridané: 17.10.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]
Royal Enfield pravdepodobne predstaví model Himalayan 750 na výstave EICMA 2025 v Miláne v Taliansku. Po ňom by malo nasledovať jeho uvedenie na trh koncom tohto roka, pravdepodobne na akcia Royal Enfield Motoverse 2025.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Predprodukčné kusy tohto cestovného stroja s paralelnými dvojvalcami boli pri niekoľkých príležitostiach videné pri testovaní na rôznych miestach, pričom pri jednej z nich sa na motocykli viezlo vrcholové vedenie značky, čo naznačuje, že motocykel je veľmi blízko k výrobe.
Mark Wells, globálny riaditeľ pre produktovú stratégiu a dizajn spoločnosti Royal Enfield, pre MCN zdôraznil význam projektu: „Je to bez pochýb náš najžiadanejší produkt.“ Značka reagovala metodickým, viacfázovým vývojovým procesom, ktorý vrcholí tisíckami kilometrov testovania v reálnom svete."
Pozri aj:
22.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2009 [Bleskovky - Predstavujeme]
Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
Royal Enfield GT 750 je športovejšia, nová verzia modelu Continental GT, ktorá by mala byť uvedená na trh v najbližšej dobe, pravdepodobne na konci roka 2025. V Indii už unikli fotografie z testovania tohto stroja a spolu s ním sa pripravuje aj Himalayan 750 o ktorom sme už písali..
Už je známe že novinku bude poháňať nový 750 ccm motor odvodený z aktuálnych 650 ccm paralelnych dvojvalcov pričom sa zmenilo vŕtanie aj zdvih piestov. Nemá byť náhracou za Himalayan 450 ale má ponuku doplniť. Väčší model príde pravdepodobne s predným 19-palcovým kolesom a dvojicou kotúčov.
Foto: advpulse.com
Zdroj: Internet
Pridané: 17.10.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6 - Awia
- Kawasaki na výstave EICMA spravila upútavku na pripravovaný návrat KLE - Awia
- EICMA 2023: Royal Enfield ukázal nový Himalayan, takisto jeho elektrickú verziu - Redakcia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Royal Enfield - Awia
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026 - Awia
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu - Awia
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa - Awia
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov - Awia
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom - Redakcia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Touratech - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
- MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
- Kawasaki vybalila nové Ninja ZX-10R/RR – pre rok 2026
- Čo môžeme očakávať na výstave EICMA 2025 - prehľad možných noviniek 2026
- Triumph odhaľuje nový rad Bonneville 2026: viac techniky, viac štýlu, stále rovnaký charakter
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!












