Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1138 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32559
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18958)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13601)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025

 Zdieľať

Pridané: 17.10.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]

Royal Enfield pravdepodobne predstaví model Himalayan 750 na výstave EICMA 2025 v Miláne v Taliansku. Po ňom by malo nasledovať jeho uvedenie na trh koncom tohto roka, pravdepodobne na akcia Royal Enfield Motoverse 2025.

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026 |

Royal Enfield pripravuje  Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025? Alebo až na 2026 :-)
Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025? Alebo až na 2026 :-)

Predprodukčné kusy tohto cestovného stroja s paralelnými dvojvalcami boli pri niekoľkých príležitostiach videné pri testovaní na rôznych miestach, pričom pri jednej z nich sa na motocykli viezlo vrcholové vedenie značky, čo naznačuje, že motocykel je veľmi blízko k výrobe.

Mark Wells, globálny riaditeľ pre produktovú stratégiu a dizajn spoločnosti Royal Enfield, pre MCN zdôraznil význam projektu: „Je to bez pochýb náš najžiadanejší produkt.“ Značka reagovala metodickým, viacfázovým vývojovým procesom, ktorý vrcholí tisíckami kilometrov testovania v reálnom svete."

Royal Enfield pripravuje  Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025

Pozri aj:

22.10.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2009 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom

Royal Enfield GT 750 je športovejšia, nová verzia modelu Continental GT, ktorá by mala byť uvedená na trh v najbližšej dobe, pravdepodobne na konci roka 2025. V Indii už unikli fotografie z testovania tohto stroja a spolu s ním sa pripravuje aj Himalayan 750 o ktorom sme už písali..

 

Už je známe že novinku bude poháňať nový 750 ccm motor odvodený z aktuálnych 650 ccm paralelnych dvojvalcov pričom sa zmenilo vŕtanie aj zdvih piestov. Nemá byť náhracou za Himalayan 450 ale má ponuku doplniť. Väčší model príde pravdepodobne s predným 19-palcovým kolesom a dvojicou kotúčov.

Royal Enfield pripravuje  Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025

Foto: advpulse.com
Zdroj: Internet

Pridané: 17.10.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
KTM 390 Enduro R 2025

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »