Anketa:
Prvé skúsenosti s Yuki Arrow 250
ZdieľaťPridané: 24.06.2009 Autor: galan111
Čitatelia: 19359 [Vaše stroje - Moja motorka]
Každý chlapec za mojich čias, mám 39rokov, sa mal tú česť povoziť na Simsone a nejakej Jawe. Potom prídu povinnosti, až príde čas, keď si môže a chce splniť detský sen a kúpi si motorku.
V mojom prípade to bol chopper Keeway. Prečo práve táto značka? Nemám toľko času venovať sa tejto zábavke. Teda som do nej ani nechcel toľko investovať. Bola to 125ccm pekná motorka. Ale iba pekná. Ani nie tak nespoľahlivá, ale na svoju veľkosť veľmi veľmi slabá. Nepružnosť motora a slabý ťah bol až nebezpečný. Malou epizódou bol nejaký Číňan neznámej značky s 50 kubíkmi. Ten ma ale veľmi milo prekvapil. Bol neskutočne živý, bezporuchový a úplne bez údržby som na ňom najazdil asi 3000km. Veľmi doporučujem tento typ na vozenie po meste. Nie je šikovnejšie približovadlo ako tento typ motorky. Nesmie sa s ním ale von z mesta. Malé kolesá hrozia pádom na každej vyjazdenej kolaji. Úplná katastrofa nastane, keď vás predbieha väčšie auto, nedajbože kamión.
Po týchto skúsenostiach som vedel, že chcem moto, na ktorej nefúka, pohodlne sa tam sedí, zmestí sa niečo do kufra a hlavne, výkon bude dostatočný na predbehnutie kamióna. To bolo pre mňa jedno z najdôležitejších kritérií, lebo moto používam hlavne na cestu do práce cca 40km z toho asi 25 po diaľnici.
![]() |
Po zistení ponuky bol na výber S-wing 150ccm od Hondy, 250-ka od Kymca a Arrow 250ccm od Yuki. Najviac sa mi páčil S-WING. Samozrejme to bola aj značka, čo ma priťahovala. Bola to ale 150 a ešte bol najdrahší. Kymco má celkom dobrú povesť, ale má tiež dosť vysokú cenu. Na stránke Yuki som našiel predvádzací Arrow 250 za 2000,- € a bolo rozhodnuté. Za tie peniaze sa mi videl dostatočne veľký a pohodlný. Zázemie Yuki sa mi videlo dostatočné. Aj sa mi celkom páčil. Skúter mal v čase predaja 580 km. Bolo mi povedané, že sa používal na prezentácie pre novinárov, tak som ho kúpil. Prvý šok prišiel, keď sa mi do kufra nezmestila prilba. Inak sa zmestila aj do toho malého číňana neznámeho pôvodu. No nič, povedal som si. Kúpil som kufor a miesto pod sedadlom bude na iné drobnosti.
![]() |
Po odchode z predajne však prišiel druhý šok. Po cca 5-tich km sa moto prehriala, vytiekla voda a bol koniec. Domov som prišiel tak, že som na to minul asi 2 litre minerálky a zo 5 l vody z pumpy. Večer volám chlapíkovi z predajne. Musím uznať bol veľmi ochotný. Hovoril, že by prišiel po motorku, ale vozík majú niekde v zahraničí. Tak som ju na druhý deň odviezol. Opravili to dopoludnia. Po ceste domov sa mi ale prehriala opäť. Doma som sa na to pozeral a našiel som zlý konektor na ventilátore. spojil som to a od vtedy je to v poriadku. Myslím,že na závadu vôbec neprišli. Po zhruba týždni mi odpadlo tachometrové lanko, vypadla skrutka, čo ho drží. Dal som svoj. Teraz asi tri dni dozadu mi odpadlo prasiatko na prednej brzde. Obe skrutky sa uvolnili a odpadli. No zasa svojpomoc. Teraz mám na motorke 2700km. Aby som iba nehanil, tu je aj pár skúseností s jej prevádzkou.
Veľmi príjemne ma prekvapila schránka vpredu. Je dostatočne objemná na peňaženku, mobil, nejaké cigarety a ešte ostane miesto. Sú tam veci čo treba mať po ruke. Je vymyslená naozaj dobre. Po vyklopení slúži aj ako malý stolík a má aj držiak na poháre.
![]() |
Ďalšou príjemnou stránkou tohto skútra je veľmi pekná a funkčná prístrojová doska. Obsahuje rýchlomer, otáčkomer, teplotu vody a stav paliva. Z kontroliek smerovky, ďiaľkové svetlá a kontrolka telefónu. Keď vám niekto volá a máte telefon hoci aj vo vrecku bundy, bliká.
Naštartoval som a začul tlmený zvuk dobre odhlučneného jednovalca chladeného vodou. Po pridaní plynu ochotne zrýchluje bez hluchých miest. Nakoľko bol už zabehnutý mohol som ho vyskúšať naplno. Motor predčil moje očakávania. V meste je priam ideálny. Ani široký ani úzky, motocykel je dostatočne silný na bezpečnú jazdu. Na dialnici sa chová neutrálne až do 100 km/h. Ak treba ochotne potiahne na 120 km/h. Nie som typ pretekára. Jazdím okolo 100-ky. Točí pri tom okolo 5000. Je cítiť, ža sa v tejto rýchlosti cíti dobre.
Pri počte najazdených kilometrov nemôžem hodnotiť spoľahlivosť. Poruchy, ktoré sa objavili idú podľa mňa na vrub technikom Yuki a nie motocyklu.
Zatiaľ som s vlastnosťami čoraz viac spokojný. Verím, že som podoťahoval všetko a že mi bude dlho slúžiť. Po čase pridám ďalšie postrehy.
Pridané: 24.06.2009 Autor: galan111 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yuki Arrow 250 2008:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yuki |
Model: | Arrow 250 |
Rok: | 2008 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 244 ccm |
Max. výkon: | 13.60 k (10.00 kW) / 5750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 19 Nm / 3250 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | variátor |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Pneu vpredu: | 3,50x13 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 3,50x13 |
- NOVÉ Porovnaj 'Yuki Arrow 250' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yuki Arrow 250' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yuki Arrow 250 2008' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yuki Arrow 250' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!