Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28565
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)
Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku

 Zdieľať

Pridané: 25.11.2009 Autor: baso
Čitatelia: 8967 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!

V skratke o mne

Začínal som kedysi na babete a cez JAWU 350 a Hondu CB500 (na ktorej som mal ťažkú nehodu) som sa dostal až k Honde Varadero. Chcem tým len povedať, že už niečo najazdené mám aj na väčších mašinách. Doteraz som jazdil prevažne v Európe, cca 30 000 km, momentálne však žijem v Thajsku už takmer rok a jazdím zatiaľ na skútri (Suzuki Hayate 125). Nedávno som sa stal šťastným majiteľom KLX 250, a tak som neváhal ju trošku prevetrať po vnútrozemí (žijem na ostrove Koh Phangan).

 Neviem sa dočkať!
Neviem sa dočkať!

Holiday started

Motorka je čisto nová, najazdené 900 km (cestou sme sa zastavili spraviť prvú servisnú kontrolu) v sériovej výbave, doplnené má len chrániče chladiacej sústavy a nosič s Givi kufrom (46 l). V Thajsku sa dá táto motorka kúpiť "zablokovaná" – výkon je obmedzený a motorka ide maximálne (tachometrových 112) 100 km/h. Po výmene EFI (motorka je vybavená vstrekovaním) výkon už nie je obmedzený (našťastie sa to dá obísť). Obmedzenie spočívalo v tom, že prevodové stupne 4-5-6 nemali dostatočný výkon a riadiaca jednotka nepustila motorku do vyšších otáčok (viac ako 7500, červené začínajú myslím na 9500), čiže aj dostať sa na maximálnu rýchlosť chvíľu trvá. Na ostrove kde žijem mi obmedzenie nevadilo, ale na väčší výlet vo dvojici sa mi plný výkon hodil.

 Svedčí jej to aj pri chráme
Svedčí jej to aj pri chráme

Jazdenie v Thajsku

Cesty v Thajsku sú priam ideálne, predpisy limitujú maximálnu rýchlosť pre motorky na cestách I. triedy 90 km/h, fyzicky sú cesty v takom stave, že sa tam dá valiť aj 200 km/h. Nikto tu ale takto nejazdí, keďže 99,9% motoriek sú skútre (všetko > 100 ccm) a autá idú okolo 100 km/h. Doprava mimo miest je úplne riedka a povrch asfaltu je takmer okruhový, pričom sú v každom smere 2 pruhy predelené 4-metrovým pásom. Na ceste tejto triedy sa prechádza len veľmi málo cez obce, čo je veľmi príjemné. V Thajsku sa jazdí po ľavej strane ako v Anglicku. Benzínové stanice sú každých 10 km (naozaj!) a benzín 95 stojí v prepočte 0,65 Euro. Čo viac mi môže chýbať ? Klimatizácia, cez deň je teplota okolo 30 až 35 st. C, večer asi 25 – vtedy sa jazdí úplne perfektne.

 Väčšinou som bol všade najväčší
Väčšinou som bol všade najväčší

Výlet

Najazdili sme spolu 1500 km a napriek môjmu veľkému telu sa moja priateľka (Thajka) na motorke necítila úplne zle, čiastočne však sedela na nosiči, ktorý som jej improvizovane upravil ladviňákom, takže nesedela úplne na tvrdom. Ak by však mala viac ako 45 kg, určite by to už bola menej príjemná cesta. Takto sme si robili prestávky približne každých 50 km, niekedy aj kratšie, nakoľko aj pri presunoch medzi mestami sme navštevovali rôzne zaujímavé miesta. Všade naokolo je prekrásna príroda, národné parky a v nich vodopády, budhistické chrámy, v mestách zas shopping centrá, McD, KFC a podobné (mne nechýbajúce) globoshopy. Priateľka mi ukázala mesto, v ktorom vyrastala a študovala, čo nám veľmi pomohlo v orientácii a výberu toho najzaujímavejšieho v okolí. Navštívili sme krásnu ZOO (veľa druhov zvierat, veľa aj bez klietok), akvárium s podmorskými rybami, thajské múzeum (zvyčajne múzeá nenavštevujem, ale thajská minulosť je celkom zaujímavá a koniec koncov momentálne tu žijem) a pod. Okrem ďalších zaujímavých vecí, ako je park plný opíc sme vyskúšali rôzne výborné jedlá, ktoré ja môžem jesť do nekonečna. S motorkou neboli žiadne problémy a fungovala úplne spoľahlivo.

 Tiež vie jazdiť
Tiež vie jazdiť

Záver

Veľmi rád by som každému motorkárovi doprial vyskúšať si takýto (alebo podobný) výlet v Thajsku, je to naozaj paráda. Je samozrejme obtiažne prísť sem z Európy na motorke (aj to sa dá), požičanie motorky je však v turistických oblastiach viac než jednoduché. Niekde dokonca nepotrebujete ani vodičský preukaz (napríklad na ostrove kde žijem), ja som pravdepodobne zbytočne zo sebou radšej nosil aj medzinárodný VP.

 Klasická doprava v Ázii
Klasická doprava v Ázii

Dozjazdenia!

Pridané: 25.11.2009 Autor: baso Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (25 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria