ISSN 1336-6491 | Online: 1425 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki ZXR - 750

 Zdieľať

Pridané: 20.01.2010 Autor: denisFZR
Čitatelia: 14797 [Vaše stroje - Moja motorka]

Leto 2008, po predaji svojej doterajšej CBR - 600-F2 r.v. 94, pozerám inzerátiky ohľadom kúpy nejakej inej moto. Objem bolo jediné, v čom som mal jasno, takže max. 750ccm. Nie som vrah, ktorý by hneď išiel po litri ako väčšina. Mal to byť superšport hocijakej značky.

A v tom na mňa žmurkla z inzerátu. Krásna a hlavne zelená Kawasaki ZXR 750. Mal som 17 rokov, takže to, ako vyzerá bolo pre mňa prvoradé. :) Až tak nezaujímali veci ako stav gúm, tlmičov, spojky a podobne, ale išlo skôr o to koľko báb sa po mne otočí. :) Nie že by mi na tom dnes už nezáležalo, ale s postupom času mi doplo, že hlavné je to, čo je pod kabátom.

 Kawasaki ZXR - 750
Kawasaki ZXR - 750

Ale späť k tomu inzerátu. Netrvalo 5 min. a už som volal chalaniskovi do Tvrdošína. Dohodli sme cenu a na druhy deň mi ju aj ochotne priviezol neďaleko môjho bydliska v okolí TN. Bol to naozaj ochotný chalan a všetko čo mi povedal do telefónu ohľadom jej stavu bola pravda.

 Predna kapota z GSX - R
Predna kapota z GSX - R

Takže bezproblémová záležitosť. Po tom ako som ju odskúšal vyplatil som ho, rozišli sme sa v najlepšom. Samozrejme nedočkavý som sa hneď išiel domov navliecť do bundy, nasadil som prilbu a už som ju naháňal po okolí. Musím povedať, že nebolo hlavy čo by sa po nej neotočila. A tých báb čo som na ňu pochytal... A to sa bavíme o mašine z roku 1994. Ako je na fotkách vidno, predná kapotáž nebola séria. Jednalo sa o dopasovaný predný diel z GSX-R, ale neviem akej presne. A do nej boli vsadené dve šošovky, aby nám nádhera v noci aj svietila.

 Zadok mala tiež celkom v pohodke :)
Zadok mala tiež celkom v pohodke :)

Asi po troch mesiacoch jazdenia na tejto Kawasaki musím povedať, že ide o veľmi peknú a dovolím si povedať že už aj kultovú moto, ale jediné čo sa mi na nej nepáčilo bola veľká hmotnosť a tým aj horšia ovládateľnosť. Motor má sily dosť, aj keď ho dnes vypráši aj len o pár rôčkov mladšia šesťstovka, ale zasa na podvozok nemôžem povedať nič, ten by sa nestratil ani na okruhu. Ten bol jediným z veľkých plusov pre techniku ZXR. Za ten čas, čo som ju mal, nemusel som do nej dať ani korunu. Spravil som iba klasickú údržbu ako olej, sviečky, filter... Jazdilo sa na nej dobre, bola stabilná, extrémne dobré brzdila (tie brzdy som si na nej fakt vychutnával), ale ja som mal šťastie na naozaj veľmi zachovalý kus. Dnes už je na predaj niečo podobné málokedy v použiteľnom stave. Ale ak má niekto záujem práve o takúto moto, a natrafí na zachovalý kus, bude mať z nej veľkú radosť. Na záver ešte pridávam foto po tom, ako som ju predal inému majiteľovi, ten zasa inému atď. Na fotkách je jasne vidno, čo sa môže stať s naozaj peknou motorkou pri sprostých majiteľoch. Keď som nachádzal tieto fotky v inzerátoch ďalších majiteľov, až mi slzy vybehli. To je všetko a díki za prečítanie textu.

 Foto po tom ako som ju predal :(
Foto po tom ako som ju predal :(
 A ďalšia foto od neskoršieho majiteľa
A ďalšia foto od neskoršieho majiteľa

Pridané: 20.01.2010 Autor: denisFZR Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki ZXR 750 1994:

Foto:
Kawasaki ZXR 750 1994
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:ZXR 750
Rok:1994
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:749 ccm
Max. výkon:122.8 k (90.3 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:76.49 Nm / 10000 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg
Výška sedla:800 mm
Objem nádrže:18 l
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »