Anketa:
Yamaha FZ8 a FZ8 Fazer
ZdieľaťPridané: 15.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 22235 [Bleskovky - Novinky]
Už dávnejšie vieme o kroku Yamahy, ktorá sa rozhodla eFZety rozšíriť o osemstovky. Konečne sme sa dočkali sprístupnenia presnejších technických špecifikácií.
Yamaha FZ8 Fazer |
Nové modely FZ8 sú odvodene od litrových predchodcov. Motor aj rám sú prakticky zhodné. Päťventilový radový štvorvalec DOHC má oproti FZ1 „iba“ zmenšené vŕtanie zo 77mm na 68mm, čím sa zdvihový objem zmenšil na 779ccm. Yamaha udáva, že motor dostal taktiež nový odľahčený kľukový hriadeľ a hlavu valcov. Vcelku to znamená výkon tesne nad sto koní(106)pri 10 000 ot./min. a krúťak 82 Nm. Je to teda logicky menej než pri litrových sestrách, ktoré majú hodnoty výkonu 150 koní pri 11 000 ot./min. a 106 Nm. Oproti 600-kám si teda jazdec vychutná maximálny výkon už pri nižších otáčkach a vo väčšom rozsahu.
Yamaha FZ8 |
Yamaha takto otvorila svoju cestu k motocyklom medzi kubatúrami 600 a 1000 ccm . Na šestovky ale nezanevrela. Tu budú v ponuke modely ako XJ6 Diversion a Diversion F. Najväčším konkurentom pre nové FZ8-mičky bude zrejme Kawasaki Z750, ktorá za nimi výrazne nezaostáva. O úspechu Yamahy v tomto segmente pravdepodobne rozhodne cena. Aká bude na Slovensku, to zatiaľ nevieme, no v Nemecku si FZ8 zadovážite za 8495,- eur a Fazera za 8795,- eur.
Technická špecifikácia:
Foto: | ||
Pridaj obrázok |
||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | FZ8 Fazer | FZ8 |
Rok: | 2010 | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 | |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 779 ccm | 779 ccm |
Max. výkon: | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 82 Nm / 8000 ot. | 82 Nm / 8000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 68 x 53.6 | 68 x 53.6 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (5V) | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR1 | 120/70 ZR1 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR1 | 180/55 ZR1 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 215 kg | 211 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2140 mm |
Šírka: | 770 mm | 770 mm |
Výška: | 1225 mm | 1065 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Pridané: 15.03.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora